- fre 07 okt 2016, 13:11
Dom som sorterades bort pga den sneda bakluckan och som nu inte har någon uppenbar nackdel jämfört med volvo.
MurreR skrev:När det nu inte finns några praktiska fördelar med Volvo så finns det ju risk för att man kikar på dom tyska bilarna.swemax skrev:Tidigare så har väl Volvo haft ett eget designspråk som inte varit så mainstream och dessutom lyckats, i mitt tycke, med konststycket att producera ganska snygga bilar med gott om utrymme även i bagagetDet är just det, som jag tror, är en av de positiva sakerna för Volvo. Nämligen att dom kommer locka över kunder från
Och därmed haft något som stuckit ut och gett ett mervärde för många köpare
Nu har man klivit in i mittfåran och frågan är om man klarar av att tampas med de etablerade premiumbilarna på deras planhalva
Hur snygga de nya bilarna än är så är dom lite "me to"
Det är inte längre så jättemycket som skiljer mot en 5serie, A6 eller E klass
Kortsiktigt är det säkert många som lockas av nyhetens behag
Men är varumärket tillräckligt starkt och kvaliteten tillräckligt hög för rond två?
Audi/BMW/MB-hållet. Visst, jag tror Volvo kommer tappa en del spekulanter pga den nya formen/försämrade lastförmågan,
men jag tror även att dom kommer vinna över minst lika många nya kunder från konkurrenterna.
Men men, tiden får utvisa.
Dom som sorterades bort pga den sneda bakluckan och som nu inte har någon uppenbar nackdel jämfört med volvo.
Volvo 360 GL -88 (91-96)
VW golf 2.0i -97 (96-98) ny
Ford mondeo 2.0i -97 (98-09)
Ford mondeo 2.0i -06 (09-15)
Volvo v70 D4 FWD Automat Classic Sport++ Polestar MY2016 (15-) Ny
VW golf 2.0i -97 (96-98) ny
Ford mondeo 2.0i -97 (98-09)
Ford mondeo 2.0i -06 (09-15)
Volvo v70 D4 FWD Automat Classic Sport++ Polestar MY2016 (15-) Ny

- By perhall