Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MurreR skrev:
swemax skrev:Tidigare så har väl Volvo haft ett eget designspråk som inte varit så mainstream och dessutom lyckats, i mitt tycke, med konststycket att producera ganska snygga bilar med gott om utrymme även i bagaget
Och därmed haft något som stuckit ut och gett ett mervärde för många köpare
Nu har man klivit in i mittfåran och frågan är om man klarar av att tampas med de etablerade premiumbilarna på deras planhalva
Hur snygga de nya bilarna än är så är dom lite "me to"
Det är inte längre så jättemycket som skiljer mot en 5serie, A6 eller E klass
Kortsiktigt är det säkert många som lockas av nyhetens behag
Men är varumärket tillräckligt starkt och kvaliteten tillräckligt hög för rond två?
Det är just det, som jag tror, är en av de positiva sakerna för Volvo. Nämligen att dom kommer locka över kunder från
Audi/BMW/MB-hållet. Visst, jag tror Volvo kommer tappa en del spekulanter pga den nya formen/försämrade lastförmågan,
men jag tror även att dom kommer vinna över minst lika många nya kunder från konkurrenterna.

Men men, tiden får utvisa.
När det nu inte finns några praktiska fördelar med Volvo så finns det ju risk för att man kikar på dom tyska bilarna.
Dom som sorterades bort pga den sneda bakluckan och som nu inte har någon uppenbar nackdel jämfört med volvo.
Robbi: Jag avskydde baken både på S90 och V90, fronten älskade jag från dag 1. Ska inte säga att jag är lika förtjust i baken idag men den växer fan på mig.
Det är ju ganska naturligt att de som skriver i den här avdelningen inte är så positiva till sneddad baklucka. Vi som har 70-versionen i det här forumet har ju valt den av någon anledning, och de som har 80 tittar kanske mer på S90. En del av de som nu funderar på V90 är förstås sådana som inte har valt V70/XC70 idag, med då är de inte så aktiva i just detta forum, och speciellt inte i denna del, eftersom den vänder sig till ägare av just 70-serien (så länge vi pratar kombi).

Jag tycker bilen är snygg, V90, alltså, men jag inser ju att den inte är lika praktisk. Som jag skrev ovan har jag klarat mig med mindre bagageutrymme, men då genom att ha en 745:a bredvid. Nu tänkte jag inte behöva två olika bilar, så därför köpte jag en XC70. Skulle jag vara "tvungen" att köpa en ny Volvo idag, får det nog bli XC90 istället. Den är ju hög där bak.
Jag har inte råd med XC90 så alternativet är V90CC. Jag tycker tvärtom, att baken är snygg men framsidan är bedrövlig. Jag vänjer mig nog. Är i läget att jag får mest i inbyte för min bil och mindre om ett år, i procent alltså.

Skickat från min iPad med Tapatalk
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]