Jag lyfter den här tråden igen, jag har svårt att släppa tanken på ämnet, framförallt då jag ändå har en del hemma och har ytterligare en del på gång. Och behöver rejält med hjälp här.
En bekant tog sig till en bilskrot åt mig, där det fanns 3st objekt med USB och telefon. Perfekt tänkte jag, plocka båda men prioritera den lilla styrenheten som behövs för USB som ska sitta till höger om vattenfallet.
Sagt och gjort, han letade men fann ingen styrenhet. Ena bilen var precis inkommen och helt orörd inuti, så han lyfte undan mattan på högersidan och fann... Inget. Ingen styrenhet. Vafan?!
Han letade vidare och fann i båda bilar dessa enheter, inte riktigt på samma plats som styrenheten för USB skulle sitta men nästan:
Den ser alltså ut såhär och verkar vara styrenhet för telefonen:
Men hur kommer det sig att det inte fanns någon styrenhet för USB? Telefonenheten fanns som sagt i båda bilarna. Sitter styrenheten för USB monterad någon annanstans när det monteras på fabrik?
Monteringsbeskrivningen för USB pekar ju på att den ska sitta mellan vattenfallet och handskfacket.
Eller kom det tillslut en enhet (typ telefonenheten) där USB-enheten är inbyggd i den för att spara plats?
Tänk såhär: välja USB från fabrik från modellår XX = telefon som standard = de delar enhet.
Det låter långsökt men jag kan verkligen inte förstå detta. Någon som har koll?
Notera också att kollar man monteringsanvisningen för just telefon så ser den enheten inte alls ut som den han hittade åt mig.