Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoknasen
Har coilovers på en av bilarna hemma, och har haft lite problem med att fjäderbenslagringen/fästet/stötdämparfäste/lager (vad alla nu benämner det med) ger upp och börjar klonka.
Speciellt när den får dra tungt osv.

Men nu till frågan, har läst att nivåmat-lagringarna är hårdare och mer "hållbara", stämmer detta OCH passar dom på bil utan nivåmatdämpare? Eller är "hålet" större? för infästningen till stötdämparen?

Gäller V70N 2001

MVH
JOHAN
Tette skrev:Nivomat fjäderbenslagring passar INTE vanliga stötdämpare. Större hål på själva infästningen för stötdämparen.
Nej precis, att de inte passar vanliga stötdämpare kan jag förstå, MEN passar de till BC coilovers? Tänkte om någon härinne har bytt på nivåmat-bil eller bytt till dessa lagringar på bil som haft vanliga dämpare men bytt till BC coilovers?

MVH
JOHAN
av Tette
Jag körde med bc racing typ br coilovers tidigare och det är samma infästning på dem som på vanliga stötdämpare. Så hur du än vrider och vänder på det så funkar det inte med nivomat infästningen till vare sig bc coils eller vanliga stötdämpare.
Hålet för gäng+skruv blir för stort om du använder nivomatens grejer..
Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Men det är 240kr minus 120kr som är din […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]