Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
robinb3rgsten skrev:Okej låter ju helt ok brukar väl allt försöka tvätta en gång i veckan med så. Men du hade glossifier eller va de heter på dina med eller?
Jag körde 6 lager vit dipp samt 2 lager glossifier. Hållit riktigt bra hela sommaren. Det är på en av fälgarna som jag inte får en del riktigt ren men misstänker att det blev lite tunt just där..
Ett tips om du ska dippa, va noga med maskeringen mellan däck och fälg. Annars får du sitta och pilla bort mikroskopiska dipp-delar från däcket. Inte sådär jättekul..
av Tette
Igår bokades tid för däckbyte. 27 oktober så blir det plåtfälgar, uäck. Ser inte fram emot vintern..
av Tette
Lucif3r skrev:Boka.. tid... för.... Vafasen, byt själv! :shock:

Klart man ska ha plåtisar på vintern, helst med (orginal)fälgsidor också :mrgreen:
Va snäll :D
Har ingen domkraft annat än den skrangliga nöddomkraften och tänker inte byta med den.. Å tänker inte köpa någon heller.

Mjo, det är väl det som blir i vinter.. plåt med lite plast..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Vinterdäcken åker inte på förrns det blir lagkrav på det, största frågan är ju ens om det kommer bli något vinterväglag i år :roll: I våras så körde jag med sommardäck ute i snön jäklar så spännande det var :lol: Fast när sommardäcken bettar bättre i snön än vad vinterdäcken gör så är det väl förmodligen dags för nya vinterdäck :roll:
av Tette
Lucif3r skrev:Varför inte köpa en domkraft? Tycker du pillar rätt mycket med bilen ändå, så en domkraft vore väl ingen onödig investering direkt? Du behöver ju inte köpa någon 1.5m lång 80kg blyklump direkt :lol:
Har funderat litegrann faktiskt på att köpa en domkraft men slutit bort det då jag bor mitt i ett lägenhetsområde. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska ha den till förutom byta däck då..
Skulle det sen visa sig att jag behöver en domkraft någongång har min bror både garage (om än litet) och domkraft..
Användarvisningsbild
av garinge
Lucif3r skrev: Klart man ska ha plåtisar på vintern, helst med (orginal)fälgsidor också :mrgreen:
klart man INTE ska ha det, fyfan vad fult :P
här blir det Alufälgar, men kommer kännas snopet som vanligt att gå ner från 19" till 16"... och iår blir det lägre än förra året
då jag har nya stänkskydd fram, och med 19" är det en min framdel på skon från marken till botten på skydden, så lär ploga fint i vinter..

tur man idag blev med en till bil, en VW Passat 3.2 V6 4wd, ska bli kul i vinter :D
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 47
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]