Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoamatören
Hur menar ni nu? Volvo On Call känns ju inte på något sätt nödvändig, tycker jag. Har hört att fjärrstyrningen ska funka rätt dåligt. Vad gäller parkeringsvärmare kan jag kanske förstå om folk vill ha en sådan, om bilen inte står i garage hela tiden. Men det är väl främst en komfortsak? Bilen kan väl fungera lika bra ändå, utan en sådan? Lite kallt första minuterna, bara, en vinterdag.

Eller?
Användarvisningsbild
av joel80
Uj.. jag kommer aldrig igen ha en bil utan VOC eller liknande system. Dom utan kommer helt gå bort när jag letar begagnat. När man väl har det blir det som en sån där grej som man verkligen inte klarar sig utan sen. Klart att det har varit strul nån gång ibland, men det handlar om nån dag varannan månad eller ännu mer sällan. Klart lite störande just då, eftersom man som sagt blivit rätt van med den.

Inte bara funktionen att kunna ställa värmaren eller direktstarta den från mobilen som är värdefull. Automatiska körjournalen är superbra för mig som har firma... och för alla som nån gång kör i tjänsten, eller bara vill ha statistik på sina resor. (Man får ut förbrukning och allt sånt också, inte bara adresser och sträcka.)

Att man får meddelande om man glömt låsa har också varit värdefullt! Och att man både kan låsa och låsa upp bilen via mobilen.

Kopplingen mot Volvo Assistans känns också som en bra funktion, så att om man skulle råka i en krock så kommer bilen automatiskt att ringa upp. Och skulle man inte själv kunna svara kan dom se position på bilen och skicka räddningstjänst.

Om du fortfarande kan ändra i beställningen skulle jag ta en lite extra funderare om jag var dig. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Nej det är såklart sant... finns ju alltid andra som tänker lite likadant, men det kan ju betyda att antalet potentiella köpare sjunkter.
Kan ju finnas risk att man får lägga priset lite lägre för att den ska bli attraktiv för rätt köpgrupp, men då har man ju å andra sidan betalat mindre från början.

Jag anser att man köper med VOC för sin egen del, hur det blir sen vid försäljning är sekundärt. :)
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Hm, men hur är det, ingår det någon värmare default i XC90:n? För det verkar som att man inte kan köpa antingen värmare eller VOC för sig, utan måste köpa båda (och det blir en otrevligt stor kostnad).

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]

Amerikanare är de största exponenter[…]

Mitt lås hade kläggat ihop helt, s&arin[…]

Service Peugeot 107 2007

Får se vad som händer nu dom närma[…]