Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Finns det någon som vet något medel eller tips på att få bort det eländiga fågelskiten från lacken utan att använda vatten, något medel kanske som är skonsam mot lacken?
Jag bor nämligen i stan, Växjö, och har inte tillgång till vatten varje gång som en jäkla fågel får för sig att släppa en dynga på bilen och jag har inte direkt lust att åka till en tvätthall varje gång som det händer.

Vore tacksam för alla tips som alla har. :D
MrAJ88 skrev:Finns det någon som vet något medel eller tips på att få bort det eländiga fågelskiten från lacken utan att använda vatten, något medel kanske som är skonsam mot lacken?
Jag bor nämligen i stan, Växjö, och har inte tillgång till vatten varje gång som en jäkla fågel får för sig att släppa en dynga på bilen och jag har inte direkt lust att åka till en tvätthall varje gång som det händer.

Vore tacksam för alla tips som alla har. :D
Kolla denna:

.
Jag använder Microfiberduk, tar gammalt blod från insekter till o med. Börjar med att blöta upp skiten sedan Microduken som är fuktig. = Puts väck.
Upptäckte efter en semesterresa atit fåglarna byggt bo i carporten ovanför frugans svarta Toyota Rav4.
Jag lovar det var 5mm tjockt, stort som en dagstidning.

Blötte upp det med hjälp av massor av vatten och dyngsura trasor som fick ligga och hålla blött under nån timma.
Sen gick det att tvätta bort relativt enkelt.
Den bilen är inte vaxad så ofta, men inget frätt.
Spola med vatten om man kan.
En 1.5l PET med vatten kan man ha liggande i bilen.

Ska det tas bort manuellt bör man använda en detailer som smörjer bra och minimerar reprisken.
Litervis av vatten direkt, och om man måste på med en svamp så badda, gnid aldrig!

Värt att kolla hur kabeln från giv[…]

Hej! Ibland när man bromsar in lite snabbt s&[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Fick idag monterat dragkroken jag hade liggandes, […]

löphjul multirem

Hej! Har samma fråga löste du detta? A[…]