Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det skall ju alltid gnällas på något. Är det någon som kan minnas en Volvolansering där entusiaster och media prisat den nya modellen för att den är mer praktisk än den förra? Möjligen när 745:an lanserades i mitten av 80-talet, eller var 240'n trots allt bättre?

/Martin
Cox skrev:
AndreasThn skrev:Hur stora hundar har ni egentligen som inte får plats i bagaget i en v90? :shock:
Jag har två Dobermann dom får nog plats men skall även ligga bekvämt och inte som några inpackade sardiner :-)
Min erfarenhet familjen har haft 2 golden och nu en samojed säger att de har gärna velat ha det lite "tajt".
Robbi skrev:Så kontentan är, man anpassar sin smak, köper färre backar öl och börjar spela golf? Bild

Skickat från min iPad med Tapatalk
Man får väl ändå inte åka till golfbanan med den D3 Kinetic man kommer ha råd med. :)
Exyzäta skrev:Bakåtsträvare finns det alltid gott om, och nu när man precis har vant sig med S60 P2 så ser man att det finns en nyare och ytterligare en nyaste på väg? Hur ska detta sluta?
P2 S60 är också något som lätt tilltalar ögat och var/är en väldigt snygg bil i rätt utförande.
Gick vansinnigt många häromkring, trots att den inte var särskilt "praktisk".
V50 var ju inte klassledande, ändå kryllar det av dem.
apersson850 skrev:Om jag fattat det rätt är problemet hundburarna, inte lika mycket de som är i burarna.
Jag har helbur i min V70 och det skulle bli betydligt mindre plats i motsvarande bur i en V90.

Det finns även lagkrav på burstorlek att ta hänsyn till och då är egentligen även V70 för liten.
Polisen till exempel blir tvingade att överge dagens hundförarbilar pga att dom burar lagen kräver inte går att få in i en XC70.

Har man en liten hund är ju såklart V90 funkis också, modellanpassade burar dyker snart upp.

Själv har jag Dobermann och Burar till V90 blir då helt enkelt för små.

Så har jag hund när det är dags att byta måste det bli något annat.
Mondeo kanske...

Utan hund hade jag nog kunnat tänka mig nya S/V60.
AndreasThn skrev:
apersson850 skrev:Om jag fattat det rätt är problemet hundburarna, inte lika mycket de som är i burarna.
Föräldrarna har bur passande sin Tiguan som inte har världens största bagage så borde det snart finnas som passar v90...
Klart det finns burar... problemet är att dom blir lite väl små tack vare den sluttande bakluckan.
Daniel73 skrev:
AndreasThn skrev:
Föräldrarna har bur passande sin Tiguan som inte har världens största bagage så borde det snart finnas som passar v90...
Klart det finns burar... problemet är att dom blir lite väl små tack vare den sluttande bakluckan.
Tror inte att de blir det om inte hunden är enorm.
Om du använder en bur eller liknande för transporten i personbilen ska varje hund ha minst följande utrymme:

Längd = hundens längd från nosspets till sittbensknöl när hunden står i normal ställning. gånger 1,10,
Bredd = hundens bröstbredd gånger 2,5. Hunden ska kunna ligga ner och vända sig obehindrat.
Höjd = hundens höjd över hjässan när hunden står i normal ställning.

http://www.jordbruksverket.se/amnesomra ... 01498.html
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-l[…]

Polestar optimering v60 b4 diesel

Någon som har gjort en optimering och vill[…]