Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Förmodligen med att det avlas fram hundar som passar i en V90.

Lastförmågan för fyrkantiga saker skiljer sig ju åt rätt mycket. Teknikens värld lyckades peta in 35 läskbackar i en V90, mot 41 i en V70. Sex extra backar är en hel del.
Jag tutar vidare med min XC70 ett tag till. Den är ju "bara" fem år gammal. Får väl se vad som finns när det måste till något nytt.
Så det är därför man avlar på utställningsschäfrar som ser ut som ostbågar:)

Jag har haft två schäfrar och v70 och xc70 passade perfekt för dem.
Mwi skrev:Majoriteten av bilköparen köper ju inte en bil för att den är praktisk, utan för att den skall spegla deras livsstil. Där tror jag V90 kommer ta andelar från Audi och BMW med sin design, själv tycker jag att nya V90 är väldigt snygg även om den inte passar mig som hundägare, bagaget känns för litet.
Kan man välja bort kromlisterna på nya v90? För det tycker jag är en stor miss att man inte kunnat göra detta på v70 och xc70.
apersson850 skrev:Förmodligen med att det avlas fram hundar som passar i en V90.

Lastförmågan för fyrkantiga saker skiljer sig ju åt rätt mycket. Teknikens värld lyckades peta in 35 läskbackar i en V90, mot 41 i en V70. Sex extra backar är en hel del.
Jag tutar vidare med min XC70 ett tag till. Den är ju "bara" fem år gammal. Får väl se vad som finns när det måste till något nytt.
Då är man nog dålig på att lasta, jag körde för många år sedan 32 läskbackar i en 240 sedan, det hade gått i 3 till också. :P
Robbi skrev:Så kontentan är, man anpassar sin smak, köper färre backar öl och börjar spela golf? Bild

Skickat från min iPad med Tapatalk
Glöm inte mindre hund! Eller en hästtransportkärra bakom istället. Jag hade för många år sedan en Grand Danois, bilen hon fick åka i var en Honda Accord-78 där jag fick köra med konstant nedfällt baksäte för att hon skulle kliva ner i bilen, men väl där så trivdes hon utmärkt och gick gärna och la sig där i skuggan när vi var ute och åkte med husvagn efter och slog läger nånstans.
frasse4 skrev:

Då är man nog dålig på att lasta, jag körde för många år sedan 32 läskbackar i en 240 sedan, det hade gått i 3 till också. :P
Tror tidningen undvek att räkna back(ar) i knät på föraren. :D :shock:

För min egen del, som alltså har en XC70, så har jag släpfordon på kroken i snitt en gång i veckan. Jag har två egna släp, så jag hyr aldrig. Men det finns ju, som konstaterades ovan, en del grejor som inte passar att lägga på en släp.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
Snygg bil, men opraktisk bakdelen är ju sanslöst dåligt utformad har två hundar och hundbur och i nya V90 får dom inte plats så denna bil går fet bort. Får väl bli en Mercedes i stället dom har ju inte sabbat arslet på sina bilar :-)
Ska bli intressant att se hur denna tråden utvecklas.... När de nya karosserna kommer ut på vägarna kommer uppfattning troligen att ändras. Det nya "fula" kräver tillvänjning, och de nuvarande "åldras" i samma takt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Elpriset

Det blir alltså 19hk som den snurran skulle […]

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]