Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvovirgin skrev:Etter V46 skal det vel være mulig å kombinere sportsratt, girhendler og varme i ratt?
Jeg endret min D5 inscription til sportsratt og girhendler når det ble tilgjengelig og min Åf kunne ikke se at det fjernet varme i ratt.
Menar du D5 R-design?
Tuppen30 skrev:Har velat länge mellan en v90 r-design eller v90cc

Men nu har vi bestämt oss för en v90 d4 awd r-design
utrustad med svartmettalic, drag och klimatpaketet.
Bilen levereras med dubbdäck på 18" r-fälgar. Sen har vi
17000 att handla sommardäck och fälg för. Funderar skarpt på att
Lägga på lite extra för att få 21" r-fälgarna. Har 9,5 basbelopp att handla för så det
var vad vi fick in.
Negativt är att vi inte fick med r-ratten pga att vi ville ha rattvärme.
Hej! Kan du länka till bild på vilka 18" r-fälgar du ska ha på vinterdäcken, tack? Bara så du vet så har jag fått bekräftat från både ÅF och Volvo själva att rattvärme finns på R-design ratten det har de löst i och med introduktionen av S/V90 modellerna. Så rattvärme går inte bort om man väljer klimatpaket och R-design. [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Hagge310 skrev:
Tuppen30 skrev:Har velat länge mellan en v90 r-design eller v90cc

Men nu har vi bestämt oss för en v90 d4 awd r-design
utrustad med svartmettalic, drag och klimatpaketet.
Bilen levereras med dubbdäck på 18" r-fälgar. Sen har vi
17000 att handla sommardäck och fälg för. Funderar skarpt på att
Lägga på lite extra för att få 21" r-fälgarna. Har 9,5 basbelopp att handla för så det
var vad vi fick in.
Negativt är att vi inte fick med r-ratten pga att vi ville ha rattvärme.
Hej! Kan du länka till bild på vilka 18" r-fälgar du ska ha på vinterdäcken, tack? Bara så du vet så har jag fått bekräftat från både ÅF och Volvo själva att rattvärme finns på R-design ratten det har de löst i och med introduktionen av S/V90 modellerna. Så rattvärme går inte bort om man väljer klimatpaket och R-design. [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Hej. Det är fälgarna som sitter på bilen när du väljer d4 och sen r-design. 5 ekrar 18" daimund cut. Helt okej vinterfälg tycker jag.
Vad bra att man kan få r-ratten ändå. Ska genast kolla upp det. Tack
BiTu skrev:
Volvovirgin skrev:Etter V46 skal det vel være mulig å kombinere sportsratt, girhendler og varme i ratt?
Jeg endret min D5 inscription til sportsratt og girhendler når det ble tilgjengelig og min Åf kunne ikke se at det fjernet varme i ratt.
Menar du D5 R-design?

Nei jeg har bestilt D5 inscription. Når jeg bestilte i juni så var ikkje sportsratt(r-design) inkl gir paddles en tilgjengelig option på inscription utgavene med levering før v.46 Når de så ble tilgjennlige så hadde Volvo løst det slik at også rattvarme kunne kombineres slik Raffe også skriver.
Volvovirgin skrev:
BiTu skrev:
Menar du D5 R-design?

Nei jeg har bestilt D5 inscription. Når jeg bestilte i juni så var ikkje sportsratt(r-design) inkl gir paddles en tilgjengelig option på inscription utgavene med levering før v.46 Når de så ble tilgjennlige så hadde Volvo løst det slik at også rattvarme kunne kombineres slik Raffe også skriver.
OK, visste inte att det var möjligt.
Då har jag också till slut lagt en beställning. Har dock ett oerhört svårt val när det gäller kulören. Jag har varit en grå kille under större delen av mitt "billiv".

Nuvarande bil är också titaniumgrå och är väldigt nöjd med färgen.

Men jag tycker att den ser något lyxigare ut i musselblått. Jag har aldrig haft en plats på min gård för en blå bil, men i vissa ljus så har jag svårt att utröna om musselblå är blå eller grå. Så färgen är nog diskutabel i nån vecka till.

Här är min nuvarande lista.

20" kommer nog tas bort, och blir ett tillägg på 21" turbinfälgar istället. Så kör jag vinterdäcken på de 19" som inscription kommer med.

Motor:
Bensin 4cyl 254hk/187kW B4204T23
Växellåda Automat AWTG-81 SC

Färg:
Osmium Grå Metallic 714

Inredning:
Läder Vent Charcoal RC00
Klimatpaket 90: Baksätesvärme, Programbar bränslevärmare, Rattvärme

Lounge IPro90 D3/4/5/T5/6: Akustik rutor, Eluttag 230V bak, Dynförlängning m sidostöd, Ipanelöverdel
i Läder, Klimatautomatik (4zon), Nappa Läder ventilerat, Passagerarstol elmanöv,
Solgardin i bakdörrar, Solgardin i bakrutan

Teknikpaket Pro 90: Parkeringskamera bak, Strålkastare Dynamisk LED, Navigation, Head Up
Display, Intellisafe Surround, BLIS:Radar för död vinkel, Bakifrån krockvarning, In/ut speglar aut
avbländ, Cross Traffic Alert

Parkeringskamera 360°
Borttag emblem bakluckan
Innertak svart
Aluhjul 8-ek Silver DC 20,
Volvo on Call
Dekorinlägg Linear Walnut
Smartphone link Apple
Park Assist Pilot
Svankmassage i framsäten

Exteriör styling, 714 Osmium Grey

Bara 20 veckor kvar. UGH!
Tidigare i veckan var jag och handlade på en stormarknad, ser en musselblå V90 parkerad en bit bort (men i min färdriktning, så jag tar en "närmre titt"). Strax efter kommer en svart, reflekterade inte över huruvida den var Onyx eller Solid, men den svarta såg enormt mycket pampigare ut än den musselblåa. Spontant är jag inget fan av musselblå överhuvudtaget men den såg riktigt blek ut i sådan direkt jämförelse.
Jag hade nog kikat på Osmium Grey i det läget.
grillchips skrev:Tidigare i veckan var jag och handlade på en stormarknad, ser en musselblå V90 parkerad en bit bort (men i min färdriktning, så jag tar en "närmre titt"). Strax efter kommer en svart, reflekterade inte över huruvida den var Onyx eller Solid, men den svarta såg enormt mycket pampigare ut än den musselblåa. Spontant är jag inget fan av musselblå överhuvudtaget men den såg riktigt blek ut i sådan direkt jämförelse.
Jag hade nog kikat på Osmium Grey i det läget.
Förmodligen har du rätt.

Problemet för mig har varit att de bilar som varit musselblåa har haft precis den utrustning som jag beställt. Och det kanske inte bara är färgen som ger ett annat intryck utan helheten med styling paket och andra fälgar.

Jag får helt enkelt gå och fönstershoppa lite till.
philipsguy skrev:Teasar lite, kunde inte låta bli att åka och spana in min Osmiumgrå V90 jag hämtar på tisdag
Ser fint ut!

Kanske kan hoppas på lite fler bilder när du väl hämtat den?
Senast redigerad av 1 Malmoo, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 48

Hej, Dom där två slangarna som löp[…]

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]