Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Nu när jag tänker efter. Om jag inte minns fel skillde det runt 30 000:- upp till en T4 när jag byggde min V60 (MY15) nov 2014. Helt sjuk prisskillnad i jämförelse med man man nu eventuellt får mer med en T4. Inväntar optimeringen så får vi se!
av dissonans
V60 T3 har väl alltid kampanjats mycket hårdare än T4an. Tycker mig också minnas att prisskillnaden på dem varit rejält hög vid vissa tillfällen.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
dissonans skrev:V60 T3 har väl alltid kampanjats mycket hårdare än T4an. Tycker mig också minnas att prisskillnaden på dem varit rejält hög vid vissa tillfällen.
Bygger man en V60 just nu skiljer det 40 000:-!!!
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Sådär nu har jag fått bokad tid för optimeringen. Skall bli intressant nu att se huruvida det är kännbar skillnad eller ej :) Oavsett får jag det gratis så det är ju bara ett + när bilen skall säljas. Följer det där Polestarmärket alltid med när man optimerar?
av linnnet
volvobrasse skrev:Sådär nu har jag fått bokad tid för optimeringen. Skall bli intressant nu att se huruvida det är kännbar skillnad eller ej :) Oavsett får jag det gratis så det är ju bara ett + när bilen skall säljas. Följer det där Polestarmärket alltid med när man optimerar?
Är det verkligen ett plus när bilen ska säljas? Jag har alltid haft fördomen att Polestar bilar är hårdare körda än 'vanliga' bilar... Och jag resonerar som så att om jag har den fördomen har nog fler andra det.

Dock stoppar inte det mig från att köra Polestar själv =)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
linnnet skrev:
volvobrasse skrev:Sådär nu har jag fått bokad tid för optimeringen. Skall bli intressant nu att se huruvida det är kännbar skillnad eller ej :) Oavsett får jag det gratis så det är ju bara ett + när bilen skall säljas. Följer det där Polestarmärket alltid med när man optimerar?
Är det verkligen ett plus när bilen ska säljas? Jag har alltid haft fördomen att Polestar bilar är hårdare körda än 'vanliga' bilar... Och jag resonerar som så att om jag har den fördomen har nog fler andra det.
Nja, varför skulle dom vara mer hårdkörda? Det har dock inte jag tänkt på. En polestaroptimerad T3:a (som är en T4:a) sliter väl inte mer än en vanlig T4:a? Eller menar du att alla med polestaroptimerade bilar kör burnouts runt MCdonalds på lördagar samt eftermonterar doftgranar generellt?
av linnnet
Precis det sistnämnda =) Att förarna kör bilarna hårdare...
Jag vet ju hur fel det är då jag själv är en trebarnsfar som inte sladdar runt McDonalds så ofta. Förutom när man är sen till barnens fotbollsträning =)
av Lövet
Tanken är väl att om man är missnöjd med prestandan så är det väl för att har testat att utnyttja den ofta? Annars känns det osannolikt att man skulle vilja öka den.

Men jag tror inte heller Polestar sliter mer på bilen. Dock inget jag skulle betala extra för begagnat.
av Göte
Många som frågar om polestar optimeringen och säger att dom bokat tid för optimering, men inte många som återkommer och berättar hur stor skillnaden blev. Vore skoj med en tråd där man listar alla motorer och ber folk svara i den tråden, så får man allt samlat på ett ställe. Kanske nån vill stora polestar optimerings tråden.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]