Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Vad är det för en pajas som springer till Teknikens Värld istället för att låta ÅF/Volvo åtgärda problemet? :roll: :roll: :roll:
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Rillee
Vad är det för pajsas som lämnar ut en sådan bil från fabriken/bilhandlaren
Användarvisningsbild
av Derank
Hade inte ens tillåtet en åtgärd, omleverans direkt. Vem fan vill ha en omkackerad bakskärm på en ny bil
av Lövet
Det förekommer betydligt oftare än du tror. Skillnaden är att det oftast blir så bra att det inte syns. Bättringsfärg med pensel är inte rätt metod...

Käbblet om dragkroken är rätt märkligt. Krokar monteras alltid efteråt hos ÅF och utskärning i stötfångare är mer regel än undantag. Utan att ha detaljstuderat R-design skulle jag tro att man dessutom måste ligga under bilen för att se utskärningen. Skulle den vedervärdiga plastkåpan på V70II vara ett bättre alternativ?
Lövet skrev:Det förekommer betydligt oftare än du tror. Skillnaden är att det oftast blir så bra att det inte syns. Bättringsfärg med pensel är inte rätt metod...

Käbblet om dragkroken är rätt märkligt. Krokar monteras alltid efteråt hos ÅF och utskärning i stötfångare är mer regel än undantag. Utan att ha detaljstuderat R-design skulle jag tro att man dessutom måste ligga under bilen för att se utskärningen. Skulle den vedervärdiga plastkåpan på V70II vara ett bättre alternativ?
Tror inte montaget av draget sker hos ÅF när det är indragbart semi elektriskt
Användarvisningsbild
av Rillee
Kingboborules skrev:Jag köpte en Mercedes demobil 2013. Den karossinpassningen var inte bättre!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fint att mercedes inte får ihop en demo bil, tycker att där borde man fuska genom att vara extra noggrann
Användarvisningsbild
av MartinS
Lövet skrev:Det förekommer betydligt oftare än du tror. Skillnaden är att det oftast blir så bra att det inte syns. Bättringsfärg med pensel är inte rätt metod...
Så är det absolut, jag har känningar inom det området. Det skadas en hel del bilar i transporter, framförallt från Asien etc. med långa båtfärder. Vad tror folk annars händer med dom? Jo, dom lagas och säljs som nya. Är det större skador lagas dom och sälj till de som bryr sig mindre, budfirmor, kommuner etc. Men är det bara en yta kan den absolut lagas och ändå säljas som nybil i hallen efteråt. Dom som jobbar med sådana här lagningar är dock duktiga på riktigt, för dom är det fortfarande ett hantverk...

/Martin
Användarvisningsbild
av eperste
Smokie1996 skrev:

Tror inte montaget av draget sker hos ÅF när det är indragbart semi elektriskt
Mitt drag skall enligt försäljaren monteras hos ÅF.
/eperste
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Kan inget om D4 men om vevaxelgivaren inte ger pu[…]

Hej På vissa 940 så blir dörrsido[…]

Jag ser felkoden ECM-720A "ECM / Immobilize[…]

Stötdämpare vibration

Om man har bytt dämpare bak så ska man […]