Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av plisken65
Hej
Har just köpt mig en s60-09 som är utrustad med aux men problemet är att den funkar inte så bra med min samsung s4. Har provat med min gamla sekttelefon (3gs) och den fungerar klockrent. Men när jag kopplar ihop med samsungen så blir det väldigt lågt ljud, får nästan ha volymen på högsta för att höra nått, Och då är det väldigt lågt ljud i bilen. Har googlat runt och förstår att det är ett vanligt fel men hittar ingen lösning på detta, förutom att köpa en massa andra saker. Nån som har råkat ut för detta och har en lösning?

Tacksam för svar
Med vänlig hälsning Johnny
Senast redigerad av 1 plisken65, redigerad totalt 0 gånger.
av plisken65
Det hade jag inte en susning om..... det konstiga är att med 3gs:en så är det inget fel på volymen, bara med samsungen... hörs knappt.
Användarvisningsbild
av johnnype
Du kanske kan välja vilken "sorts" utsignal du vill ha från din Samsung S4? Den ska stå på Hörlurar, om du kan välja det för att en AUX-ingång ska höra din telefon ordentligt så att säga.
av Eriksson87
Nya telefoner är oftast anpassade för in-ear hörlurar och då behövs det inte så högt ljud från telefonen. Har samma problem med min Sony z3. Googla så kommer du inse att många har problem överhuvudtaget med lågt ljud i hörlursutgången

Skickat från min D5803 via Tapatalk
av plisken65
Eriksson87 skrev:Nya telefoner är oftast anpassade för in-ear hörlurar och då behövs det inte så högt ljud från telefonen. Har samma problem med min Sony z3. Googla så kommer du inse att många har problem överhuvudtaget med lågt ljud i hörlursutgången

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Det har jag förstått, men har du lyckats lösa detta problem?
Användarvisningsbild
av Någonting
Har du provat att skruva upp volymen på S4:an efter att du kopplat in den i hörlursurtaget (och slagit på musiken) ibland default:ar de till en väldigt låg volym.

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]