Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av argasnickaren
Det gör väl inget?
Det blir ju perfekt när man skall sälja, bara en massa dieselbilar och en och annan bensin, vilka sticker ut mest?
Kommer alltid att finnas efterfrågan på udda grejer :D
av LexV90
oykkh skrev:Är det ngn som har eller ska beställa vanlig svart solid?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Jag väntar på en V90 D4 Momentum i svart solid (tjänstebil på ca 8,5 basbelopp).
Leverans bokad på torsdag eftermiddag!
av BiTu
Diesel vs bensin är tydligen en het potatis. Det är mer än ekonomi som spelar in. Bensin är tystare, stinker mindre, och är roligare att köra. Sen finns det bättre dieselmotorer och sämre bensinmotorer. Men i Sverige blir man nästan attackerad för att man väljer bensin - det är mitt val!
av filippb
BiTu skrev:Diesel vs bensin är tydligen en het potatis. Det är mer än ekonomi som spelar in. Bensin är tystare, stinker mindre, och är roligare att köra. Sen finns det bättre dieselmotorer och sämre bensinmotorer. Men i Sverige blir man nästan attackerad för att man väljer bensin - det är mitt val!
Fin bil och kul att du är nöjd med motorvalet! Själv väntar jag spänt på att hämta ut min T5:a, ser verkligen fram emot att lämna tillbaka lånebilen med D2 i... står inte ut med den motorn och ljudet länge till.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag blir glad av att se alla T5or som beställs här, det verkar vara ett gäng ändå. Kanske blir någon av era V90 man köper sen. ;)
av filippb
BiTu - passar på att fråga en sak. Ser att du har standard 2-zons klimatsystem, hur styr man sätesvärme i baksätet? Knapparna verkar väldolda eller har du bytt ut baksätesvärme mot bälteskuddar?
av BiTu
filippb skrev:BiTu - passar på att fråga en sak. Ser att du har standard 2-zons klimatsystem, hur styr man sätesvärme i baksätet? Knapparna verkar väldolda eller har du bytt ut baksätesvärme mot bälteskuddar?
Har inget av dem!
av dissonans
Derank skrev:
grillchips skrev:
BiTu skrev:Äntligen! Beställde min v90 i mars, och den kommer till åf i slutet av denna vecka!!
T5, magic blue, blond/charcoal interiör, linear walnut, 20", tonade rutor, nappa m.m. Aldrig haft en bil med "0" mil tidigare, alltid gått några hundra, ska bli kul!
Kräver bilder när du hämtat åket! :)
Tycker det är kul att många verkar välja T5, känns onekligen som att förändring sker i "lilla landet diesel".
Det är fortfarande en promille bensinaren som säljs. Det är ju bara att leta beggat så ser man ju. Det är tur att det går att köpa nytt iaf

Knappt sju procent av reggade V70/XC70/S90/V90 i augusti var icke-diesel. Motsvarande siffra förra året var knappt 6 procent. För XC60 var siffran i augusti i år lite drygt 2 procent. Så så illa som promille är det inte, men andelen diesel är absolut otroligt överväldigande.
av Gorban
Här är min bil. Onyx black, Amber/charcoal.
Bilagor
IMG_1202.JPG
IMG_1202.JPG (165.28 KiB) Visad 441 gånger
IMG_1201.JPG
IMG_1201.JPG (183.69 KiB) Visad 466 gånger
IMG_1200.JPG
IMG_1200.JPG (289.13 KiB) Visad 451 gånger
IMG_1199.JPG
IMG_1199.JPG (290.04 KiB) Visad 458 gånger
Användarvisningsbild
av sura56
Gorban skrev:Här är min bil. Onyx black, Amber/charcoal.
Stiligt :lol: :lol:
Du fick ju varje fall rätt dekorpanel, min blev levererad mesh, dom ska byta den snart.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 33

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]