Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TobbeViktor
Eller så tar du emot polestar-optimeringen från volvo. Reggar bilen som trimmad, och sen tar du något roligare, t.ex. BSR.
Då får du 199Hk, 300 Nm. I med ett sportluftfilter, så får du en gladare T3:a som är piggare även på låga varv.
Ångrar inte en sekund att jag gjorde det på min.
Köper du dessutom en PPC-enhet så kan du ju spara din "original-polestar-trimning" i PPC:n, och sen tjoffa tillbaks den vid eventuell försäljning.

Dessutom lite rabatt nu.
http://sv.bsr.se/trimsatser/t/2017
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hmm men kan någon svara på varför man ska lägga ut mer pengar på en T4 om skillnaden inte är kännbar mellan dessa två motorer som igentligen är samma?! Skulle vara intressant att höra motiveringen.
Användarvisningsbild
av Derank
Du får väl provköra och bilda dig en egen uppfattning. Jag har kört både och, och föredrar T4a alla dar i veckan
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Derank skrev:Du får väl provköra och bilda dig en egen uppfattning. Jag har kört både och, och föredrar T4a alla dar i veckan
Ja det verkar variera enormt mellan folks uppleverser:) Nu kommer jag dock få optimeringen oavsett så jag får väl utvärdera!
av Henkan
Derank skrev:Du får väl provköra och bilda dig en egen uppfattning. Jag har kört både och, och föredrar T4a alla dar i veckan
Är T4a någon speciell variant av T4, finns det en T4b också?
Användarvisningsbild
av frasse4
T4b är med dubbla su...
Användarvisningsbild
av Derank
Henkan skrev:
Derank skrev:T4:a T4a
T fyra:a?

alltså, det är ju ett sätt att skriva saker på. den 3:e i månaden, Volvo V70 T4:a

Rubriken: Polestaroptimera en T3:a

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]