Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mibengt
Hej, luktade bränt imorse efter 2min körning då motorvärmaren gått på för första gången sen i våras. Satte på värmen för att slippa skrapa rutan fram.
När jag kom fram efter 5min körning rök det från hö fram under motorn. Luktade som bränt gummi ungefär och vit rök typ. Lugnade sig och försvann inom nån minut.

Kan det vara motorvärmaren som krånglar? Eller AC/fläkten?
Vågar man köra till verkstan eller ska man ringa volvo assistans för bärgning?

Tacksam svar!
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Menar du bränslevärmare när du skriver motorvärmare? Den kan ju både bolma o lukta
Användarvisningsbild
av apersson850
Den bränsledrivna motorvärmaren luktar en del, ja. Fast det har aldrig hänt att det bolmat ut rök från min så det syns.
av mattish
Jag hyrde en gång en splitter ny bil på hösten som jag testade värmaren på. Det rök om den som att motorn brann, blev lite skraj, men det lugnade ner sig när den kört någon minut.

Kanske är någon rest eller något som bränt loss i din bil. Inget du behöver assistans för!
Användarvisningsbild
av Slasse
Det gjorde samma från min bil de första gångerna jag använt dieselvärmaren. Helt normalt skulle jag tro.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Underbart när mekanikerna gör nybilsleverans o drar igång dem första gången o täcker en hel parkering med vit rök.
Elpriset

Det blir alltså 19hk som den snurran skulle […]

Någon som har gjort en optimering och vill d[…]

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]