Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Derank skrev: mån 03 okt 2016, 18:39 nu var det ju en Volvo, och nångång under tillverkningen av MY15 gick man från givare i ventilerna, så en 16 bör således inte ha några givare.
Hur fungerar det utan givare?
Jag har en MY16 v70 och däcktrycksgrejs och fick med vinterhjul ifrån någon annan Volvo som jag undrar hur det kommer bli när jag sätter på dessa (som troligen inte har givare). Har vagt minne att manualen nämner att bilen kommer protestera.
yrrol3 skrev:
Derank skrev: mån 03 okt 2016, 18:39 nu var det ju en Volvo, och nångång under tillverkningen av MY15 gick man från givare i ventilerna, så en 16 bör således inte ha några givare.
Hur fungerar det utan givare?
Jag har en MY16 v70 och däcktrycksgrejs och fick med vinterhjul ifrån någon annan Volvo som jag undrar hur det kommer bli när jag sätter på dessa (som troligen inte har givare). Har vagt minne att manualen nämner att bilen kommer protestera.
Troligen har du iTPMS, den läser av via ABS istället för fysiska givare i hjulen. Vilket gör att du kan ta vilka som helst och bara kalibrera efter du har fyllt på luft.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]