Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jesper13
945 1998 ftt 43000 mil
efter byte av rotor, fördelarlock, tändkablar och stift till volvo original bluddrar bilen vid större gaspådrag och hackar vid segdragning.

gick bra innan bytet, då satt det ett rätt risigt original-lock och biltema-stift och originalkablar.

tips på felsökning?
Senast redigerad av 1 jesper13, redigerad totalt 0 gånger.
av jesper13
nytt luftfilter, bränslefiltret var inte tätt innan jag bytte grejorna i tändningen
har ingen ODB2-läsare så jag får inte ut felkoder. motorlampan har inte tänts i alla fall.
av jesper13
den startar fint, precis som innan, tomgången ligger stadigt

bränslefiltret är inte nytt om man säger så. kan ett dåligt filter på väg att sättas igen ge dom här symptomen? går fint på svag till mellan last, bluddrar vid belastning, det känns som om tändningen klipper när det blir för mycket. släpper jag gasen lite går den rent igen
av jesper13
det var den nya rotorn och/eller fördelarlocket det var fel på, jag skall reklamera till volvo

jag satte dit ett annat volvo original-lock och rotor som var i ca 50%-igt skick och bilen går klockrent
Användarvisningsbild
av lennarte
Det brukas i vissa läger "prata" sk--t om Biltemas grejer.......
Bra att du hittade felet i alla fall :lol:
Motorhaveri s60 2.4T

PXL_20250818_122030297.jpg Kugghjulet till veva[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]

Felkod B5

Försökte gå in på länk[…]