- sön 02 okt 2016, 08:02
Tänker köpa en v90, fälgar och däck är svindyrt via Volvo ÅF så brukar jag köpa på blocket.
Tidigare när jag haft tex en v60 så har jag alltid köpt däck och fälg som varit avsedd för v60 och det har alltid funkat bra.
Men har även hört att andra modeller hört ihop, så tex att allt som passar V70 även passar v60 tex, utbudet blir ju så sätt mkt större.
Det här med att lirka med spacers och allt vad det heter är inget för mig.
Så, det jag undrar är vad exakt jag behöver titta efter för att hitta uppsättningar som passar på v90.
Allt som är original och till v90 / s90serien funkar antar jag? (Oavsett vilken modell, utrustning och motor).
Är det likadant med xc90, dvs allt avsett för det passar min v90?
Fler modeller?
Ser tex denna annons som är original till V40 eller v60 tror jag.
Det står i annonsen att de passar till v90, men stämmer det?
Tidigare när jag haft tex en v60 så har jag alltid köpt däck och fälg som varit avsedd för v60 och det har alltid funkat bra.
Men har även hört att andra modeller hört ihop, så tex att allt som passar V70 även passar v60 tex, utbudet blir ju så sätt mkt större.
Det här med att lirka med spacers och allt vad det heter är inget för mig.
Så, det jag undrar är vad exakt jag behöver titta efter för att hitta uppsättningar som passar på v90.
Allt som är original och till v90 / s90serien funkar antar jag? (Oavsett vilken modell, utrustning och motor).
Är det likadant med xc90, dvs allt avsett för det passar min v90?
Fler modeller?
Ser tex denna annons som är original till V40 eller v60 tror jag.
Det står i annonsen att de passar till v90, men stämmer det?