Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag precis sålt min v60 och tänkte ge er en kort summering på de senaste volvo bilarna jag haft....

2011-september 2011 Volvo v70 2.5FT MY09

2012-2014 volvo xc70 D5 Polestar Awd MY12

2015-2016 september Volvo v60 Black R T6 AWD MY15

Alla bilarna har varit automat:)

V70 var en kanon bil och jag gillade verkligen motorn härlig på alla sätt lite sämre utrustad en de andra två men jag ger den en 4 av 5 i betyg.

XC70 den absolut bästa bil jag någonsin ägt härlig motor och komforten slår allt kändes som att köra en pansarbil:) jag ger den 5+ i betyg.

V60 helt otrolig motor(T6a den riktiga....) men skulle valt en xc70 med den motorn i stället. Kvaliten på bilen sämre än både v70 och xc70. Jag ger v60 en 3 i betyg.

Summering är att xc70 är en helt fantastisk bil!
"Vilken bil är bäst?" Det är väl en ganska omöjlig fråga egentligen. Det finns ju en handfull motorer att välja på till varje modell. Så det beror nog väldigt mycket på vad man tänker använda sin bil till.

Ett 7-årigt grannbarn här på gatan svarar när man frågar honom vilken bil som är bäst: Glassbilen!
Rådlös skrev:"Vilken bil är bäst?" Det är väl en ganska omöjlig fråga egentligen. Det finns ju en handfull motorer att välja på till varje modell. Så det beror nog väldigt mycket på vad man tänker använda sin bil till.

Ett 7-årigt grannbarn här på gatan svarar när man frågar honom vilken bil som är bäst: Glassbilen!
Detta är bara min personliga åsikt:)

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]

Prova och ställ i bilen i ett varmgarage s&ar[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-l[…]

Polestar optimering v60 b4 diesel

Någon som har gjort en optimering och vill[…]