Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Jo, 10W-40 ska fungera bra. Det är väl en B230F du har?

Fast har du bilen ute på vintern så kanske du skulle gå ner på 5W-40. Skadar inte om motorn får smörjning så fort som möjligt :)
Jajemen, B230F är det. Nä, denna hade jag inte tänkt köra på vintrarna. Inte denna vinter i alla fall. Vill först fixa så att den går relativt felfritt och är rostfri. Annars lär den nog inte överleva särskilt länge med tanke på de saltvägar vi har här.
Tidigare i veckan lämnades min bil in för att få vindrutan bytt. Helt otroligt vilken skillnad det är nu! Bilen känns genast flera år yngre och jag kan se ut utan några problem. Jag har inte testat ännu om det är helt vattentätt, men det borde vara det. I högre hastigheter viner det inte från rutan längre. Tidigare var det riktigt jobbigt. Jag fick ett riktigt bra pris på rutbytet också, endast 1200kr! :D

Bild

Bild

Nu väntar nog bara en snabb tvätt, sen körs 240:n in i garaget och ställs av för vintern. Lite tidigt kanske, för än har de ju inte börjat salta vägarna, men jag åker alldeles strax iväg och kommer inte vara hemma så mycket de kommande månaderna. Min 940 har jag börjat få klar nu också. Försökte köpa en begnagnad kylare men det gick inte så bra så det blev till att snabbt åka in till stan och köpa en Biltemakylare. Nu är det bara att skruva dit fläkten så är allt klart. :D
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Hemma på permission nu i helgen. Igår var jag ute i skogen och kollade på rally hela dagen, men idag har jag äntligen lite tid till att mecka med 240:n. Tidigare har jag känt en svag bensindoft runt bilen ibland, men nu luktar hela garaget bensin efter att bilen har stått där i två veckor, så det är verkligen prio ett att åtgärda detta problem.

Fördelen med att bilen har stått ett tag är att man klart och tydligt ser var det läcker. Det ser ut att vara bränsletanken som felet ligger hos. Antar att det blir ett byte av denna, eller vad tror ni? Bensintanken är full för övrigt.

Bild

Bild

Bild

Förresten, är det skadligt för hälsan om garaget luktar bensin? Det är inte smockfullt med ångor där tror jag, men det luktar klart och tydligt. Försöker vädra där så ofta som möjligt. Kanske det är bäst om jag har en andningsmask?
Användarvisningsbild
av FyoDisco
En annan snabb fråga bara; om man hissar upp bakändan av bilen och sedan startar motorn, ska hjulen ändå snurra långsamt trots att växeln är i friläge?
robinb3rgsten skrev:Verkar som tanken gett upp i skarven o i så fall är byte nog enklast. .
Ja om man vill känna sig säker på att det är tätt framöver så är nog ett byte smidigast ja :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kort […]