Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då var en V90 äntligen beställd! Ångrar lite att jag velat fram och tillbaka i 1½ månad, det syns på leveransdatum =/
  • V90 T5 Solid Black
    Business Advanced
    Teknikpaket
    Klimatpaket
    360 Kamera
    VOC
    Tonade Rutor
    18" Dubbdäck
    Blandat smått och gott
    Lackförsegling!
Funderar på att lägga till luftfjädring, några tankar kring det?
Beställde lackförsegling direkt från fabrik, försäljaren rekommenderade det för att hålla lacken snyggare under längre tid. Det är däremot en bra fråga vad som gäller med lackgarantin då, men jag kan inte tänka mig att den ska påverkas iom att förseglingen som sagt är från fabrik.
JohanGBG skrev:Då var en V90 äntligen beställd! Ångrar lite att jag velat fram och tillbaka i 1½ månad, det syns på leveransdatum =/
  • V90 T5 Solid Black
    Business Advanced
    Teknikpaket
    Klimatpaket
    360 Kamera
    VOC
    Tonade Rutor
    18" Dubbdäck
    Blandat smått och gott
    Lackförsegling!
Funderar på att lägga till luftfjädring, några tankar kring det?
Enbart tyg? *Tyg/läder ingår i Business Advanced.

Luftfjädring bak för 18 900 kr? Då finns det något bättre att nästan lägga 20k på.
Vad fick du ge för lackförseglingen? Jag måste kolla med min handlare om jag kan lägga till det. Ska ändå lägga lägga till lite annat..
Är du säker på att det görs på fabrik? Kan du se den optionen under bilfakta om du loggar in på "Min Volvo"? Tänkte att det kanske är något som handlaren ordnar i efterhand.
Gjorde beställningen nu i veckan, så kan inte logga in på "Min Volvo" ännu så vitt jag vet. Kan tillägga att jag är volvoanställd så att den är beställd genom Volvo Bil, och säljaren påstod i alla fall att förseglingen var från fabrik, och den gick på strax under 2500:-
Lade nyligen en beställning på en V90 d5 awd inscription. Kryssade i vinterhjul 18 tum av bara farten och tog för givet att det var fälgarna som visade för v90 d5 awd momentum. Nu fick jag dock bekräftat att det var 18 tummarna som visas i bygg din bil. Funderade på att istället lägga till någon av 21 tums fälgarna och byta till vinterdäck på de fälgarna som följer med. Det var ok med min säljare men jag fick dock betala 14 tkr extra för vinterdäcken och dessutom ta ut sommardäcken som fanns med i original. Så det alternativet känns inte aktuellt.

Hur har ni andra tänkt kring vinterhjulen? Känns som att V90n gör sig mycket bättre med fälgar på 19 tum och uppåt.
Har velat länge mellan en v90 r-design eller v90cc

Men nu har vi bestämt oss för en v90 d4 awd r-design
utrustad med svartmettalic, drag och klimatpaketet.
Bilen levereras med dubbdäck på 18" r-fälgar. Sen har vi
17000 att handla sommardäck och fälg för. Funderar skarpt på att
Lägga på lite extra för att få 21" r-fälgarna. Har 9,5 basbelopp att handla för så det
var vad vi fick in.
Negativt är att vi inte fick med r-ratten pga att vi ville ha rattvärme.
Etter V46 skal det vel være mulig å kombinere sportsratt, girhendler og varme i ratt?
Jeg endret min D5 inscription til sportsratt og girhendler når det ble tilgjengelig og min Åf kunne ikke se at det fjernet varme i ratt.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 48

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]