Perra83 skrev:Sverige2, har du något bra lackskydd?
Efter tvätt kan du spraya på Carpro Hydr02 och spola av direkt med högtryck. Det mesta vatten rinner av direkt och det går snabare att torka lacken. Den vattenavstötande ytan håller i ett par månader.
Inte min bil, utan mosters och kan säga att det inte ens finns tillstymmelse av Vax på den stackars bilen. Är nog inte intressant att lackskydda heller tyvärr.
Men bra tips, tack! :)
grillchips skrev:svergie2: Tjusigt! Jag använde också sämsskinn i början av någon jävligt oklar anledning. Efter att ha gått över till mf-duk och senare till diamantduk (samma mönster som din duk men kallas diamantduk hos "finare återförsäljare") så är det väldigt svårt att vara utan. Riktigt bra produkter.
Jag skulle nog hellre låta bilen vara skitig än att tvätta och sedan behöva gå över med sämsskinn. 
Tackar :)
Ja, köpte sämskskinn i samband med att vi köpte vår svarta V60, har väl hunnit tvätta den bilen kanske 6 gånger (tvättar en gång i veckan) och blev missnöjd med resultatet från skinnet. Struntade då i att torka bilen en gång men då fick vi kalkfläckar över hela jävla bilen! Aldrig hänt förut faktiskt och ändå så har vi väldigt lite kalk i vårt vatten (4-5 dh). Ska inviga mikrofiberduken på V60in imorgon och även lägga våtvax :)
På måndag blir det att kolla efter servicetid!
Skickat från min OnePlus 3