Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
När man läser såna här trådar kan man bara konstatera att med dina fötter reglerar du avståndet bättre och följsammare än den dära avståndsmanicken.
Användarvisningsbild
av snepo
apersson850 skrev:På grund av diskussionen i den här tråden har jag kollat lite mer noga hur min bär sig åt.
Den saktar in om bilen framför kör i samma eller lite lägre fart på ungefär 75 m avstånd, om jag kör i ungefär 100 km/h. Inte tvärt, men så det märks. En behaglig inbromsning.
Klämmer jag in mig tätt bakom en annan bil (för att simulera att någon annan lägger sig tätt framför) står den rätt rejält på bromsen för att lugna ner farten. Känns inte alls behagligt, men är förstås nödvändigt för att undvika att ränna in i den framför.

Som jag skrev tidigare har jag inte provat den variant från BMW som beskrevs, men jag anser fortfarande att allt som hittills framförts här visar att Volvo lyckats bättre än BMW med sina implementationer.
>Kan ju vara så att tyska bilmärken ställer in efter deras trafik.
av swemax
Visserligen några år på nacken men tror inte Volvo stått still i utvecklingen
av swemax
snepo skrev:
apersson850 skrev:På grund av diskussionen i den här tråden har jag kollat lite mer noga hur min bär sig åt.
Den saktar in om bilen framför kör i samma eller lite lägre fart på ungefär 75 m avstånd, om jag kör i ungefär 100 km/h. Inte tvärt, men så det märks. En behaglig inbromsning.
Klämmer jag in mig tätt bakom en annan bil (för att simulera att någon annan lägger sig tätt framför) står den rätt rejält på bromsen för att lugna ner farten. Känns inte alls behagligt, men är förstås nödvändigt för att undvika att ränna in i den framför.

Som jag skrev tidigare har jag inte provat den variant från BMW som beskrevs, men jag anser fortfarande att allt som hittills framförts här visar att Volvo lyckats bättre än BMW med sina implementationer.
Ja seriekrockar med riktigt många bilar är ju en tysk specialitet
Användarvisningsbild
av snepo
swemax skrev:
snepo skrev:

Ja seriekrockar med riktigt många bilar är ju en tysk specialitet
ja självklart ,förlår volvo är ju bäst. Man får ju inte säga nåt elakt om volvo
snepo skrev:>Kan ju vara så att tyska bilmärken ställer in efter deras trafik.
Ligger förstås nära till hands. Audi är ju kända för att göra bilar som är ovilliga att svänga på en kurvig väg. En sådan egenskap är ju utmärkt för en vilsam färd i hög fart på en förhållandevis rak Autobahn.
Många på kontinenten kör ju med kortare avstånd än jag vill ha mellan bilarna.
Användarvisningsbild
av snepo
apersson850 skrev:
snepo skrev:>Kan ju vara så att tyska bilmärken ställer in efter deras trafik.
Ligger förstås nära till hands. Audi är ju kända för att göra bilar som är ovilliga att svänga på en kurvig väg. En sådan egenskap är ju utmärkt för en vilsam färd i hög fart på en förhållandevis rak Autobahn.
Många på kontinenten kör ju med kortare avstånd än jag vill ha mellan bilarna.
så du menar att Audi åker rakt fram i kurvor? Har du ägt några Audi bilar somv gör så???
av Mwi
Derank skrev:När man läser såna här trådar kan man bara konstatera att med dina fötter reglerar du avståndet bättre och följsammare än den dära avståndsmanicken.
Testa att köra en bil med adaptiv farthållare så inser du att du har fel.
Användarvisningsbild
av snepo
Mwi skrev:
Derank skrev:När man läser såna här trådar kan man bara konstatera att med dina fötter reglerar du avståndet bättre och följsammare än den dära avståndsmanicken.
Testa att köra en bil med adaptiv farthållare så inser du att du har fel.
Håller nog med apersson,i vissa lägen är nog människan bättre än datorn/bilen.
Elpriset

Det blir alltså 19hk som den snurran skulle […]

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]