Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av D5power
Är det någon som har problem med VOC för att starta värmaren ?
VOC appen visar inte tiden på Timer 1&2 utan bara 00:00 och för direkt start finns inte PÅ / AV utan REDO / START SKICKAT!
Och värmare går inte att fjärrstarta.
Har kontaktat Volvo Support på 020-94 80 80 och dom har nu 3 fall var av 2 bilar är mina
Bilagor
IMG_3082.PNG
IMG_3082.PNG (68.07 KiB) Visad 383 gånger
av Nordan
Så blir är det för mig också. Värmaren går att direktstarta fast det står fortfarande redo.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag körde värmaren idag på lunchen! Fungerade kanon, innan jag startade den med appen stod det "redo" och sen "start skickat" och den gick igång

/Kalle
Användarvisningsbild
av keroan
VOC har inte uppdaterat positionen för min bil sen i lördags. VOC säger fortfarande att bilen befinner sig 110 km ifrån sin rätta position.
Utifrån detta, vad händer om jag kolliderar och förlorar medvetandet? Skickar SOS alarm räddningstjänsten till helt fel ställe?
av gunnarh
Undrar hur pålitlig VOC är. Det har hänt ett antal gånger att jag fått konstig information den vägen eller att den inte alls svarar till min iphone. Jag ska börja använda diagnostiken i VOC-appen så fort den visar konstigheter eller inte svarar i "Göteborg".

Skickat från min iPad med Tapatalk
av Dannizqo
Hejsan,

Jag har upptäckt detta oxå, och om jag inte minns fel så kom det i samband med uppgradering utav IOS till 10.0.2 versionen från 10.0.1.

Det var så jag upptäckte det, och är 98% säker att det fungera innan uppgraderingen.

Senaste versionen utav app kom runt den 21-22/9.

Nån som vet om Volvo är medvetna om detta, har inte hunnit ringa till kundtjänst och fråga.

//Mvh
Daniel Lopez Diaz
av Dannizqo
Hejsan.

Jag har precis testat igen och nu fungerar det för mig.
Gjorde följande:
Tog bort app:en helt och tog ner den från AppStore igen, logga in och svara på alla frågor igen som poppa upp.

Notera. Jag glömde testa innan jag gjorde det för att se om felet var kvar på bentligt app version o iOS. :-(

//Mvh
DanniZqo
Elpriset

Det blir alltså 19hk som den snurran skulle […]

Någon som har gjort en optimering och vill d[…]

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]