Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Holger Danske
Hej. Jag har en Becker Traffic pro 1 Din ,jag gärna skulle sätta i min V70.
Men jag kan inte hita Taco pulsen i Radio kablet. Där sitter en grön och vitt som jag inte vet vad är til, någon som kan hj¨lpa mig at hitta Pulsen från hastighets mätteren, annars funkar GPS inte, kan inte kalibrera den.
av Frigge
Holger Danske skrev:Hej. Jag har en Becker Traffic pro 1 Din ,jag gärna skulle sätta i min V70.
Men jag kan inte hita Taco pulsen i Radio kablet. Där sitter en grön och vitt som jag inte vet vad är til, någon som kan hj¨lpa mig at hitta Pulsen från hastighets mätteren, annars funkar GPS inte, kan inte kalibrera den.

Finns ingen hastighetspuls i radiokablaget, den går via can-nätet som är den gröna o vita kabeln. Kopplar du in något på dessa kommer du få nätverksfel.
av Holger Danske
Hmmm......... Fins det inget sät at få dit hastighets puls, det måste vel nästen finnas när volvos RTI funkar eller skal man då skruva halva bilen isär :cry:
av Frigge
Holger Danske skrev:Hmmm......... Fins det inget sät at få dit hastighets puls, det måste vel nästen finnas när volvos RTI funkar eller skal man då skruva halva bilen isär :cry:
Volvos RTI går ju via can-nätet.
Man kan plocka h-puls från ett kontaktstycke i CEM.
Tyvärr kommer jag inte ihåg exakt var på rak arm.
av Marbas
Finns det inte ett stift på CEM som skickar ut pulsen? Har för mig att man plockar pulsen till taxametrar där. Någonstans måste det ju sitta... Fråga någon som installerar taxametra alternativt någon taxiåkare.
startsperre

Du måste se på initial state eller del[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Hej! Tack för snabbt svar. Har en lödsta[…]

Bränslefilter saknas 2,4i

Helt onödigt, silen i tanken tar allt. I viss[…]

Mina 2 sista veckor på jobbet var lika kris […]