Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som topic: Nån som har bilder på sportläder blond/mörkgrå till XC60 Classic (G30G eller G36G)
Undrar hur snyggt det blir till en vit bil, ser vitt (lite mot grått) ut på bilderna i bygg din bil, men färgprovet hos handlaren är mer beige....

Med vänlig hälsning / Grålle1
Undrar samma sak då jag har beställt med just vit som färg och Sport blond/mörkgrå -grått/svart tak.

Har hittat ett par bilar på blocket, vissa har sett ganska vita ut men vissa har nästan gått mot det gula hållet och det har inte varit snyggt.. Kanske borde kört på helsvart egentligen..
MMM, precis samma tankar

Jag har en kompis som hade det på sin förra och minns att jag tyckte det var supersnyggt... men skulle vilja få det bekräftat igen så man inte ångrar sig...
Funderar på att välja det och svart innertak på en vit bil... men som sagt... får inte se beige ut!!! :shock:
Jag tycker att det är den snyggaste klädseln till XC60!

Däremot är det synd att det numera är en annan kvalité på lädret. Innan var det väldigt mjukt och slätt läder, nu är det mer "grovt". Har väl dock varit så ett tag nu. Så inget nytt för MY17.

Det heter ju "blond". Så det är inte vitt. Mer åt ljusbeige/grå-hållet än vitt.
Bild
XC90_Executive skrev:Jag tycker att det är den snyggaste klädseln till XC60!

Däremot är det synd att det numera är en annan kvalité på lädret. Innan var det väldigt mjukt och slätt läder, nu är det mer "grovt". Har väl dock varit så ett tag nu. Så inget nytt för MY17.

Det heter ju "blond". Så det är inte vitt. Mer åt ljusbeige/grå-hållet än vitt.
Bild
Är det din bil på bilden?

Vad har du gjort som fått förarsätet att se så slitet ut på sidan? Släpar du dig in i bilen? Har sett en del XC60 på blocket som är ca 1-2 år gamla och där skinnsätena snarare har sett 10 år gamla ut.. Är detta ett känt problem eller beror det bara på hur man sätter sig i bilen?
Har man släpar sig in/ur i bilen och hur bred om baken man är spelar roll...

Kollade på en begagnad XC90 MY16 igår, som gått 3000mil... Förarsätets yttersida såg ut som det varit med i 10 år och 20.000mil...

Snygg klädsel annars, jag tycker det är riktigt snyggt med tvåfärgade klädslar.
MartinS skrev:Har man släpar sig in/ur i bilen och hur bred om baken man är spelar roll...

Kollade på en begagnad XC90 MY16 igår, som gått 3000mil... Förarsätets yttersida såg ut som det varit med i 10 år och 20.000mil...

Snygg klädsel annars, jag tycker det är riktigt snyggt med tvåfärgade klädslar.
Ja okej!

Håller med dig, en polare hade en S40 (sista modellen som tillverkades) och han hade liknande säten som på bilen. De blev dock väldig missfärgade av av jeans osv, såg inte så snyggt ut efter 1 år..

Någon som vet om det nya materialet på volvos skinnstolar står emot missfärgningar från jeans osv bättre än förr?
Åker man runt i nya blåjeans (som inte tvättade tusen gånger typ) får man ju göra rent sätena då och då. Men vaddå, det tar fem minuter så jag ser inte problemet. Jag gör rent stolarna i min XC60 någon gång i kvartalet, spray spray och torka av... Inte jobbigare än instumentbrädan om man gör det någorlunda ofta så det inte hinner gro in...
MartinS skrev:Åker man runt i nya blåjeans (som inte tvättade tusen gånger typ) får man ju göra rent sätena då och då. Men vaddå, det tar fem minuter så jag ser inte problemet. Jag gör rent stolarna i min XC60 någon gång i kvartalet, spray spray och torka av... Inte jobbigare än instumentbrädan om man gör det någorlunda ofta så det inte hinner gro in...
Håller med.

Dagens bilar (oavsett framdriftsteknik) är al[…]

Om inte tappen går helt in i hålet kom[…]

gummilist

Såg i helgen på min V60 2020 - att t&a[…]

ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]