Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mobi
Hejsan, nu kommer en liten intelligent fråga igen!*L*

Har en 945-95 LTT

Jag har en plast behållare (cylinderformad) som sitter till höger om kylaren (om man står framför och tittar på motorn) från den så går det en slang ut under bilen, när man parkerat så kommer det vätska (Kylarvatten??) under bilen! Någon som vet vad det är för behållare?? Har letat i isntruktionsboken men inte hittat något!!

Tacksam för hjälp!
av Addekarlsson
Det är kolkanistern, som tar hand om bensinångor och återför dom till soppasystemet.
Så det är inte den det kommer vatten från får vi hoppas, eftersom den sitter i soppasystemet. :wink:

Ditt läckage får du nog leta efter på nått annat ställe.
Kolla alla slangar. Kolla även kylaren, så inte den läcker. Vattenpumpen med dess packningar. Sitter ett litet rör bakom vattenpumpen vars tätning kan läcka.
Sitter 2 skvallerhål på vattenpumpen, kolla så dom är torra.

Mvh/ Adde
av mobi
Ok,tack, men det går ju en slang från kylaren till den och under cylindern finns det ett gummirör som går rakt ner mot marken????
av Addekarlsson
Då vill jag nog se en bild på det där innan jag säger nått mer. :D
Mig veterligen sitter bara kolkanistern på höger sida sett framifrån, och den ska verkligen inte vara sammankopplad med kylaren...
Kan vara nått hemmapul, annars vet jag inte.
Men som sagt, en bild på det vore bra nu. :D

Mvh/ Adde
av karlis
Det är ine kondensvatten från klimatorn då?
av Tomas 740
Det är kondensvatten från AC, så det är inget läckage. Slangen kommer från ac-kylaren.

MVH
av mobi
ok, men det går en slang till cylindern från typ lugt intaget i motorn??

Här kommer något mycket intressant. Had[…]

Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]

Letar oljetryckmätare

Grejerna (made in China) beställda via Amazon[…]

Hade varit schims hade tryck varit i stort sett l[…]