Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jaha nu har det åkt in nya saker i bilen som är på hatthyllan :D Bild kommer nog imorgon om jag kommer ihåg att ta någon :roll:
Ja här skulle det vart bilder men denna jäkla förkylningen har inte släppt än men hoppas att jag kommer ihåg att ta några bilder imorgon :)

Sen så händer det inte så mycket mer med bilen mer än att den rullar på :) lär väl bli någon tur till skroten längre fram och se ifall man hittar något sköj :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Idag vart det nog med pissljus ifrån halvljuset :evil: så nu sitter det 150 Watt H7 i halvljuset :twisted: brinn bäst ni vill reflektorer :lol: :wink:

Nä så illa är det inte men jag vart som sagt trött på hur dålig ljusspridning jag hade på halvljuset typ endast en stråle rakt fram. Hållde även på att krocka med en älg förra veckan tack vare skitljuset, såg först älgen när jag var tio meter ifrån den. Den stod precis i vägkanten och som tur var så vände den ner i diket igen i exakt samma ögonblick som jag såg den :) annars så hade min bil stått på skroten nu.

Iaf det jag har gjort idag är att jag har bytt ut dessa glasen i strålkastarna. Dom som satt på var inte några original utan säkert någon billig skit ifrån skruvat, gjorde som så att jag bytte dessa glasen till originalglasen och wow vilken skillnad det vart på ljusspridningen. Det är glasen som gör ljusbilden utan strålkastarglasen eller fusk klarglas blir ljus bilden rena skiten.

Lite bilder iaf.

Som synes så har jag plockat isär hela strålkastaren, detta gjorde jag för att byta kablaget, jag hade ett kablage från dom gamla som det redan satt en tjuvströmsklämma på och kände att jag inte ville klippa och hålla på i det andra kablaget när jag redan har ett färdigt. Detta gjorde jag för att extra ljusen kommer att åka på bilen när som helst nu.
Bild

Kablagen.
Bild

Här är styrström kabeln till reläet för extraljusen.
Bild
Suck... behöver verkligen ha bilen nu till veckan och förut när jag var ute på en sväng så tände sig kylarlampan precis efter att jag startat bilen. Fyllde på lite glykol vet att det är kylaren som läcker dära att det sjunker i expansionskärlet. Men när jag väl hade kört dit jag skulle så gick jag ur och såg att det var små pölar efter mig :o Tänkte att nä inte kan det vara AC då det är för kalt ute för den att producera s mycket kondensvatten. Sen såg jag dessvärre att det var en pöl under bilen och ja det var glykol :x Förmodligen så lär nog kylaren tacka för sig vilken dag som helst nu :(

Tror att jag frågat förut men jaja är det svårt att byta kylare på dessa bilar mycket som ska bort??
  • 1
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 252

Felkoderna kan du läsa ut med Vida, och var […]

Blir tokig på mina vindrutetorkare

beställde en igår, får håll[…]

Transporter är en utmaning då 100% av a[…]

Volvo car UX