Idag vart det nog med pissljus ifrån halvljuset :evil: så nu sitter det 150 Watt H7 i halvljuset :twisted: brinn bäst ni vill reflektorer :lol:
Nä så illa är det inte men jag vart som sagt trött på hur dålig ljusspridning jag hade på halvljuset typ endast en stråle rakt fram. Hållde även på att krocka med en älg förra veckan tack vare skitljuset, såg först älgen när jag var tio meter ifrån den. Den stod precis i vägkanten och som tur var så vände den ner i diket igen i exakt samma ögonblick som jag såg den :) annars så hade min bil stått på skroten nu.
Iaf det jag har gjort idag är att jag har bytt ut dessa glasen i strålkastarna. Dom som satt på var inte några original utan säkert någon billig skit ifrån skruvat, gjorde som så att jag bytte dessa glasen till originalglasen och wow vilken skillnad det vart på ljusspridningen. Det är glasen som gör ljusbilden utan strålkastarglasen eller fusk klarglas blir ljus bilden rena skiten.
Lite bilder iaf.
Som synes så har jag plockat isär hela strålkastaren, detta gjorde jag för att byta kablaget, jag hade ett kablage från dom gamla som det redan satt en tjuvströmsklämma på och kände att jag inte ville klippa och hålla på i det andra kablaget när jag redan har ett färdigt. Detta gjorde jag för att extra ljusen kommer att åka på bilen när som helst nu.
Kablagen.
Här är styrström kabeln till reläet för extraljusen.