...

Moderator: Moderatorer

Jag blir störd på folk som kör rakt fram i en svängfil. Idag var jag ytterst nära att få en rostig Golf 5a i höger framskärm i en rondell. Fick tvärbromsa och styra upp i mitten på rondellen, som tack och lov inte hade höga kantsten i mitten. Gav honom en rejäl dos tuta, sen tror jag att resten ska sencureras... :roll:
Då jag fortfarande har en hyrbil (S80 MY15) var det skönt att inga materiella skador uppstod på bilen.
Robbi skrev:Värst var en volvoanställd som jobbade natt och kom hem på morgonen, han bara svängde in, stod alltid snett och inte sjutton vågade man väcka honom när han jobbat natt, ett jäkla humör hade han också. Jag minns många mornar jag fick säga till ungarna:" idag tar vi en liten promenad till dagis för farbror granne är en idiot som har låst in vår bil".
Skickas från min iPad via Tapatalk
Det kunde ju vart värre. Den där troglodyten hade troligen lärt sig att parkera vettigt efter att ha blivit väckt precis när han somnat men det kanske tagit sju, åtta gånger. Han kanske inte är slug nog att begripa exakt varför han skall parkera vettigt men även de dummaste brukar till slut koppla handling till en konsekvens, typ att om du inte kommer in i din bil så blir han väckt när han somnat.
Användarvisningsbild
av Robbi
llesrof skrev:
Robbi skrev:Värst var en volvoanställd som jobbade natt och kom hem på morgonen, han bara svängde in, stod alltid snett och inte sjutton vågade man väcka honom när han jobbat natt, ett jäkla humör hade han också. Jag minns många mornar jag fick säga till ungarna:" idag tar vi en liten promenad till dagis för farbror granne är en idiot som har låst in vår bil".
Det kunde ju vart värre. Den där troglodyten hade troligen lärt sig att parkera vettigt efter att ha blivit väckt precis när han somnat men det kanske tagit sju, åtta gånger. Han kanske inte är slug nog att begripa exakt varför han skall parkera vettigt men även de dummaste brukar till slut koppla handling till en konsekvens, typ att om du inte kommer in i din bil så blir han väckt när han somnat.
Lustigt, gick precis förbi parkeringen och han har idag hyrt min gamla ruta och har alltså två parkeringsrutor. Bilen stod mitt i dessa två och fortfarande snett så att bilen till höger inte kan stå rakt i sin. Hur mycket plats behöver han? Han har alltså knappt svängt för att åka in utan nosen står på grannens ruta, sådär en halvmeter in på denna. Det enda bra med allt är att bilen är en riktigt snygg knallröd V70 med urläckra fälgar. Ser ut som 20 tum med väldigt lite gummi och hela bilen ser ut att vara sänkt.

Robbi skrev:Lustigt, gick precis förbi parkeringen och han har idag hyrt min gamla ruta och har alltså två parkeringsrutor. Bilen stod mitt i dessa två och fortfarande snett så att bilen till höger inte kan stå rakt i sin. Hur mycket plats behöver han? Han har alltså knappt svängt för att åka in utan nosen står på grannens ruta, sådär en halvmeter in på denna.
BILD tack! :D
Vägbyggen! Alla dessa jävla vägbyggen i stan. Eller vägbyggen och vägbyggen... i många fall handlar det om att förstöra vägen ovh bygga hinderbana för bilisterna.
Användarvisningsbild
av sthlm
llesrof skrev:Vägbyggen! Alla dessa jävla vägbyggen i stan. Eller vägbyggen och vägbyggen... i många fall handlar det om att förstöra vägen ovh bygga hinderbana för bilisterna.
I maj sätter man ut koner samt tar några spadtag så att det ser ut som att man påbörjat ett jobb.
Nu kommer även cheferna ut och samlas runt den tilltänkta gropen, pekar och försöker se viktiga ut.
I juni är det ingen idé att börja gräva för alla skall ändå på semester snart.
I juli kan man i bästa fall hitta en vilsen lärling som har blivit utskickad för att någon vill jävlas.
I augusti så börjar folk komma tillbaka från semestern men det är alltid någon som saknas så att man inte kan påbörja arbetet.
I september fyller man igen gropen men ingen verkar ha tänkt på asfalten så en skylt sätts ut för att folk inte skall knäcka fälgarna på den höga kanten.
I oktober skyfflar man i lite asfalt och plattar till så att bilisterna slipper skeva fälgar och så skickas fakturan.

Utanför vårdcentralen här har man hållit på i 18 månader och lägga ner 4 rör och en knippe kablar i marken.
Man är naturligtvis inte färdig med arbetet så det tar väl lika lång tid som att bygga nya slussen kan jag tänka mig.
...å så är det vägbygge de sista kilometrarna på hemvägen också. Trafiklots, vägbom samt trafikljus. Det är en vägsträcka på nästan en mil som läggs om. De började igår och skall vara klara imorgon. De jobbar på som tusan och trafiken flyter på även om man får vänta kanske tio minuter vid trafiklotsen. Utanför jobbet är de inne på andra veckan, eller om det är tredje, för att bygga några refugjävlar och inverterade busshållplatser. Inne i stan tog det flera dagar innan någon kom på att sätta upp trafikljus för att styra upp möjligheterna att passera.

Idag blev jag omkörd av en yngling i en gammal V70 TDI som tyckte att det var en skitbra idé att köra om vid möte. Han hade legat bakom mig på behörigt avstånd ett tag när han kastade sig ut i en vild omkörning. Jag fick tvärnita för att han skulle komma om och inte frontalkrocka med mötande. Kronisk analklåda och obotlig rethosta tillönskas denna unga man. Det är andra gången på kort tid jag råkar ut för sånt. I båda fallan låg jag i kön och hade bilar framför mig. Idioten kom en enda bil längre fram på denna manöver.
På RV55 igår, på väg mellan Enköping och Uppsala. Det rullar alltid långsamt där på eftermiddagen, mycket trafik åt båda håll. Tre bilar framför mig ligger en A4 som inte hänger med i tempot utan sladdar mellan 75-85 (90-väg)
Bilen framför mig, nr 3 i ledet, efter lite vingel och försök till att pressa bil 2 att köra ner i väggrenen så ledsnar vederbörande och kör helt sonika om bil 2 och 1 på insidan på väggren... :-O)
Sedan skulle stollen svänga höger typ 2 km längre fram och då fick A4:an bromsa för stollen!!
:twisted:
Användarvisningsbild
av Robbi
Det råder någon mentalitet hos många att "jag har minsann rätt att köra såhär och skiter i andra". Det märks tydligt vid köer när folk smiter längst fram där filen går ihop och trycker sig förbi varandra. De blir vansinniga om man inte släpper in dem, då "de har rätt" och kunde kört in 500 meter innan. Men de har ju rätt bara de lyckas få in nosen mellan några bilar. Jävla as!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 371
  • 372
  • 373
  • 374
  • 375
  • 553
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850