Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tette skrev:
Lucif3r skrev:
Tette skrev:Sen börjar löven falla här så snart är väl fixa å dona säsongen över :evil:

Inget garage? o.o
Nej tyvärr. Tråkigt men så är det. :cry:
Du kan väl bygga ett tillfälligt garage av någon stor snöhög :lol:
av Tette
DayDreamer skrev: Du kan väl bygga ett tillfälligt garage av någon stor snöhög :lol:
Nu ska du va snäll :lol:
Bor i Norrland men än har vi inte snö.. Om vi ens får någon i år vid kusten.
av Tette
Asså, jag är en smula kass på att uppdatera här måste jag erkänna men nu så :D

Höll på med lampbyte i DIM sist jag skrev nått vettigt och i dagsläget så blev det rött i instrumentet
röd dim.jpg
röd dim.jpg (42.95 KiB) Visad 505 gånger
Efter jag pratat lite med garinge så verkar jag ha en lampa felvänd typ där i mitten men då jag vänt och vridit på den utan att få bättre ljus så tror jag att det kan vara en synvilla iom de djupa mätarringarna. Oavsett inget jag stör mig på just nu..
led toningsfilm.jpg
led toningsfilm.jpg (25.81 KiB) Visad 2493 gånger
Har även stoppat dit led i park belysningen och blivit lite besviken på att trots gul toningsfilm på dimljusen så lyser det fortfarande bara halogengult och inte gult-gult..

Så då stoppar man i gula H1 och får det lite mer gult :D synd bara på ett ena led:en inte ville lirar längre men det är åtgärdat nu :shock:
gul dim lampa.jpg
gul dim lampa.jpg (42.86 KiB) Visad 2500 gånger
Sist men ack så viktigt - släpade ut dammsugaren för att avlägsna spåret av höst. Kör fortfarande med tygmattorna i och en hög blöta löv och barr är inte så jädra mumsigt inne i bilen.. Samt att man fick en god anledning att rensa bland lite skrot där..
höststäd.jpg
höststäd.jpg (109.82 KiB) Visad 2497 gånger
Sen nästa gång jag tvättar bilen, förhoppningsvis i morgon då den är täckt med tallkåda (jävla parkering på jobbet) så ska jag lägga på aquapeel. Gjorde det förra hösten och det va grymt och slippa vindrutetorkarna när det öste ner :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Spridningen ser ju verkligen inte bra ut på bild, men bilder har en förmåga att ljuga otroligt mycket när man fotar ljuskällor. Det kanske inte alls ser så illa ut med ögat?

... Och själv tycker jag givetvis att du ska ha xenon-vita dimljus så det matchar strålkastarna... Ser lite skumt ut med kallvitt och pissgult :roll:
av Tette
Lucif3r skrev:Spridningen ser ju verkligen inte bra ut på bild, men bilder har en förmåga att ljuga otroligt mycket när man fotar ljuskällor. Det kanske inte alls ser så illa ut med ögat?

... Och själv tycker jag givetvis att du ska ha xenon-vita dimljus så det matchar strålkastarna... Ser lite skumt ut med kallvitt och pissgult :roll:
Det ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild men jag är fortfarande en smula skeptisk till röd instrumentbelysning. Blir kanske vitt när jag lessnar lagom till då det är mörkt dygnet runt. Man tänker ju inte på det så mkt i dagsläget..

Haha jag lite kluven - vill ha det där gula ljuset men sen är jag ju en smula udda så jag har aldrig igång park+dim utan kör med halvljus som vettigt folk :wink: Glömmer alltid park på annars :oops:
av Tette
Lucif3r skrev:Ah, du kör fortfarande halogen i halvljuset? Ja då kan förstå valet av gula dimljus lite bättre. :)
... Fast då kommer ju nästa fråga, varför då ens byta till xenon-vita led i parkljuset? :lol:
Japp, har såna där xenon look a like lampor där :D
Hahaha, ja för att man kan?? Fick ett litet paket med lampor så kändes dumt å inte använda dem :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Besiktningen lär garanterat gnälla att du har blåa led i park medans vanliga halogenlampor i halvljuset, möjligt att dom även lär gnälla på dimljuset då det skiljer sig för mycket i färg mot halv och p-ljus.

Jag fick iaf en anmärkning :(
Användarvisningsbild
av garinge
Jag tror fortfarande att lampan där i mitten är knas, med tanke på att det lyser runt hela högra ringen, kan även vara lampan som är "kaputt" vissa dör ibland, du får prova och sätta den i temp/bränsle så märker du om den funkar eller inte, så gör jag vid uteslutningsförmågan, hade en lampa som strulade sådär sist, visade sig att den inte alls funkade, oavsett hur jag vände den, en ny senare så lös det :P

Själv måste jag byta en xenonvit i bränslemätaren som nyligen la av, ser kaputt ut.. samt väntar på att få hem mina gula dimljuslampor, going yellow me too :P
samt idag fick jag hem mina HB3 5000K 55w xenonlampor, så imorgon blir det att montera mina speedstarter mini 55w ballaster och xenon i helljusen, så man får bättre lyse i vinter mot vanliga halogen, har ju H7R 6000K i halvljuset, lyser fint =)

Sen får man besikta med LED i p-ljusen, och regplåtsbelysningen, jag kör dock egen variant att montera vanliga w5w lampor mest för att slippa en grinig besiktningsman som slår ner på fjantiga saker, sjukt fånigt om man får nerslag på typ p-ljus/regplåtsbelysning enbart med "att fixa själv-behöver ej komma tillbaka" då är man utsatt kommande år om man inte väljer att byta till tråkiga original, (hände en polare och det blev mindre kul vid en rutinkoll 6mån senare när dom passade på med en flygande för hans p-ljus var fortfarande "ej åtgärdat"...

tette, kör din egen väg, alltid bäst... Din bil, du bestämmer hur du ska ha det :P

Synd du inte kan få tag i en Can-box, för då slipper du alls bry dig om ljusvredet, då slår den på "korrekt" belysning åt dig, dvs startar du dagtid, så P-ljus och dim, och när det blir mörkt så slår den på halvljusen, så behöver du aldrig oroa dig för att glömma ;)
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 47
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]