Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av samsimba
Minvolvo är helt förvirrande, idag ändras leveranstiden till v42 dvs 1 veckas försening men bilen ska leverans den 23/9.
av acey
Är det någon som har koll på hur leveranserna ser ut idag? Jag beställde i fredags och fick idag tillgång till Min Volvo och leveransbesked av säljaren som stämmer överens med informationen på Min Volvo där det ser ut som att bilen ska levereras V48. Indikationen förra veckan när jag beställde var att leverans skulle ske i februari. Har jag haft "tur" eller kommer informationen uppdateras och skjutas till februari? Den gäller en V90 D4 Automat.
Användarvisningsbild
av fjohan82
acey skrev:Är det någon som har koll på hur leveranserna ser ut idag? Jag beställde i fredags och fick idag tillgång till Min Volvo och leveransbesked av säljaren som stämmer överens med informationen på Min Volvo där det ser ut som att bilen ska levereras V48. Indikationen förra veckan när jag beställde var att leverans skulle ske i februari. Har jag haft "tur" eller kommer informationen uppdateras och skjutas till februari? Den gäller en V90 D4 Automat.
Det låter osannolikt... Men säljaren kanske tog en "spekulationsbil" som fortfarande gick att ändra, för att du skulle få en snabbare leverans.
av BiTu
Äntligen! Beställde min v90 i mars, och den kommer till åf i slutet av denna vecka!!
T5, magic blue, blond/charcoal interiör, linear walnut, 20", tonade rutor, nappa m.m. Aldrig haft en bil med "0" mil tidigare, alltid gått några hundra, ska bli kul!
Användarvisningsbild
av grillchips
BiTu skrev:Äntligen! Beställde min v90 i mars, och den kommer till åf i slutet av denna vecka!!
T5, magic blue, blond/charcoal interiör, linear walnut, 20", tonade rutor, nappa m.m. Aldrig haft en bil med "0" mil tidigare, alltid gått några hundra, ska bli kul!
Kräver bilder när du hämtat åket! :)
Tycker det är kul att många verkar välja T5, känns onekligen som att förändring sker i "lilla landet diesel".
av argasnickaren
Grattis BiTu
Då jag oxå har beställt en t5 så är jag väldigt nyfiken på vad du tycker om motorn, bilen har jag kört men då bara med diesel och det är inte samma sak så jag väntar spänt på både lite bilder och en liten recension av bilen :D
av Vortex
Tjoho, nu är även min T5a byggd så nu ska de bara få iväg den till handlaren för div eftermontering. Beställde i slutet på mars så varit en lång väntan. Min är lite mer praktiskt utrustad - 18", Business adv, klimatpaket, park assist, drag och lite annat småkrafs.
av Djungelbrand
YEEEEES!!! Äntligen är även min T5:a byggd :) Dom verkar köra på hårt med T5-byggandet nu!

Bokade in leverans igår den 8/10.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Jag har också tre veckor kvar. Baserat på tidigareerfarenherer byggs bilen två veckor för lev datum om du håller till hyfsat nära Torslanda
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 33

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]