Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om en söm ändå börjat släppa på framstolarna är det kanske läge att kräva att Volvo byter ut klädseln på sin egen bekostnad så att du får en som både är "rätt" och hel. För det är väl bara klädseln (möjligen även stoppningen), inte stommen som skiljer XC70s stolar och soffa från V70s? Alternativt kan du kanske begära att få någon av de XC70 med rätt klädsel som kanske fortfarande finns i lager istället för den du nu har.
andersuw skrev:Om en söm ändå börjat släppa på framstolarna är det kanske läge att kräva att Volvo byter ut klädseln på sin egen bekostnad så att du får en som både är "rätt" och hel. För det är väl bara klädseln (möjligen även stoppningen), inte stommen som skiljer XC70s stolar och soffa från V70s? Alternativt kan du kanske begära att få någon av de XC70 med rätt klädsel som kanske fortfarande finns i lager istället för den du nu har.
Det är det som jag funderar på, om det är något som skiljer mellan stolarna eller stoppningen som gör att dom spricker. Jag tycker det är väldigt konstigt att båda stolarna börjar spricka på exakt samma ställe på en stort sett ny bil.

Tänker kräva att dom byter ut klädseln så får vi se vad som händer. En polestar trimning som plåster på såret vore väl dessutom lämpligt :lol: .
Fast har man inte hellre den lite mer påkostade stolen från V70? Den andra har ju hängt med sedan 2008 och är inte sådär superupphetsande.. Det är ju samma stol, bara några sömmar extra.
Undrar lite vad du menar med "den mer påkostade stolen". Såvitt jag kan bedöma finns det bara en stol, bara med lite olika stoppnings och klädselalternativ. Eller har jag missat något här?
Som jag har skrivit i flera inlägg tidigare: Lite fler sömmar. I min värld är den då mer påkostad. Enligt säljare är det - som jag tidigare skrivit - samma stol förutom själva klädseln.

Hur mycket mer påkostad är en helt annan historia...
OK. Då är jag med.
Lite återrapportering. Volvo har tillstått att klädseln i mina framstolar inte ska se ut som den gör, dock får jag inget direkt gehör för mina synpunkter om att det faktiskt sitter fel klädsel i bilen. Förra veckan ersattes klädseln på mina framstolar med ny klädsel av samma modell. Liljas erbjöd mig även som alternativ att få byta alla sätena i bilen till "rätt" säten från en annan XC70. Var dock inte så sugen på detta när den aktuella bilen var en hyrbil som gått 1000 mil. Iofs felfri inredning men jag har faktiskt köpte en ny bil. När jag hämtade min bil på verkstaden kunde jag konstatera att den nya klädseln såg värre ut än den gamla. Skiten är felsydd på flera ställen och sömmarna är synliga och utdragna. Man kan ju tycka att dom kunde ha granskat klädseln innan dom satte in den men icke. När jag påtalade felet för Liljas höll dom i vart fall med att den inte såg bra ut. Så fortsättning följer, får se vad Volvo gör av situationen. Kvalitetskontroll verkar vara en funktion som det kanske kan behöva slipas lite på....
Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]