...

Moderator: Moderatorer

Oavsett om man kör lastbil, andra tunga fordon, taxi eller andra lättare fordon med företagslogga ska man föregå med gott exempel i trafiken. Jag har inget emot att fordon ligger i 50 där det är 70 eller 140 där det är 110, bara man inte utsätter andra för fara.
Innan jag flyttade till Stockholm för 11 år sen körde jag lastbil, jag kan säga och skriva under på att jag aldrig kommer börja med det igen. Maken till jakt, jäkt och stress har jag aldrig upplevt. Det är skönare att sitta på ett kontor på Kungsholmen 8)
Det skriver jag under på! Så länge man har respekt för andra i trafiken så stör jag mig sällan på om nån kör för snabbt.. eller för sakta.
jwiss skrev:
Exyzäta skrev:
jwiss skrev:Ja, då får vi väll hoppas att så många svenska åkerier som möjligt går i konkurs så snabbt som möjligt då! :)
För att? Då kan du ju hämta din mjölk hos bonden själv då i fortsättningen, eller vad du nu behöver. Kanske bildelar till din Volvo, hämta dom i Kina!
Nää, bättere om polacker och ester kan få köra!
Vad jobbar du själv med då eftersom du så gärna vill skänka bort våra jobb? Eller förresten glöm det, jag bryr mig inte om du ens har ett jobb.
Exyzäta skrev:

Vad jobbar du själv med då eftersom du så gärna vill skänka bort våra jobb? Eller förresten glöm det, jag bryr mig inte om du ens har ett jobb.
Om du nu vill att det ska finnas en svensk åkerinäring kanske det vore en god ide att skaffa sig lite kompisar, det lär ni ju inte få genom att bete er så där eller försvara den typen av beteende vi ser i filmen.
jwiss skrev:
Exyzäta skrev:

Om du nu vill att det ska finnas en svensk åkerinäring kanske det vore en god ide att skaffa sig lite kompisar, det lär ni ju inte få genom att bete er så där eller försvara den typen av beteende vi ser i filmen.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta över ditt inlägg.
Du måste ha sovit under en sten dom senaste decennierna om du inte har märkt vilken riktning branschen har tagit
Severin skrev: Vet inte om jag ska skratta eller gråta över ditt inlägg.
Du måste ha sovit under en sten dom senaste decennierna om du inte har märkt vilken riktning branschen har tagit

Är det inte bättre att skaffa sig ett bättre jobb än att systematiskt riskera andras liv för att få dåligt betalt?
jwiss skrev:
Exyzäta skrev:

Är du läskunnig eller? Jag har i två inlägg påtalat att jag inte försvarar den chaufförens handlande överhuvudtaget! Vad mitt första inlägg handlade om var att försöka förklara underliggande orsak till den stressfaktor som jobbet ofta innebär att köra på nattskiften. Punkt!
jwiss skrev:
Severin skrev: Vet inte om jag ska skratta eller gråta över ditt inlägg.

Är det inte bättre att skaffa sig ett bättre jobb än att systematiskt riskera andras liv för att få dåligt betalt?
Och det lär ju bli säkrare efter våra vägar med polacker...
  • 1
  • 318
  • 319
  • 320
  • 321
  • 322
  • 356
Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer

@Erik Å , Jag monterade faktiskt av oken fr[…]

AC & kylfläkt