Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Varför mäter man kast innan man ens kört med skivorna? Har försökt läsa på om bromsar inför bromsbytet jag gjorde på min bil och vad jag förstod av pettson vad det om man hettade upp skivorna för snabbt som det riskerade bli spänningar och kast.... eller? Edit: tror jag klurade ut svaret på min egen fråga, för att se om de monterats rakt? Vad kostar ett sånt verktyg förresten, skulle vilja mäta det på min bil. Blir inte kvitt mina vibrationer.
Senast redigerad av 1 Schmoyoho, redigerad totalt 0 gånger.
Jag körde 5-56 och borstade grundligt på mina nav innan jag körde massor av bräkleen och slutligen monterade mina skivor. Har kört in den lugnt och försiktigt men ändå fått lite vibrationer i farter över 100-110, självklart lite nya vibrationer mot för tidigare. Tycker inte mina nav såg sämre ut än vad dina gör på bilden före den med nya skivorna monterade. Vet inte riktigt om jag mot förmodan bromsat in skivorna dåligt eller om det är något galet med monteringen. Ska jag bara ta bilen till en verkstad och låta de mäta kast kanske?
  • 1
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 291
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]