Moderator: Moderatorer
Malmstroem skrev:Jag kunde i alla fall inte se registeringsnummret på lastbilen. Dock syntes registreringsnummret på släppet rätt väl. Släpet ägs av en privatperson i Kungsör som har ett åkeri med fyra anställda.Kan det vara Johan Larssons åkeri? Har jobbat för honom och gör det inte längre vilket jag är innerligt glad över, för någon som piskar på sina chaufförer som han finns inte. :twisted:
Om jag hade haft den lastbilen efter mig på sättet som visas i filmen hade jag ringt upp åkeriägaren och frågat vad de håller på med. Det är fullt möjligt att släpet är utlånat, men ägaren har inte fler än att han i så fall vet till vem. Sådan återkoppling kan förhoppningsvis leda till att föraren håller bättre avstånd i framtiden.
Exyzäta skrev:Tyvärr så är många åkerier på konkursens brant,pga vissa utländska åkerier/chaufförer som kör i sverige för struntsummor. Har kontakt dagligen med flera olika chaufförer hos olika åkerier. OTAB M4 JOHANS BILFRAKT GDL Bröderna Stigh. Enda som inte klagar är ERNST EXPRESSMalmstroem skrev:Jag kunde i alla fall inte se registeringsnummret på lastbilen. Dock syntes registreringsnummret på släppet rätt väl. Släpet ägs av en privatperson i Kungsör som har ett åkeri med fyra anställda.Kan det vara Johan Larssons åkeri? Har jobbat för honom och gör det inte längre vilket jag är innerligt glad över, för någon som piskar på sina chaufförer som han finns inte. :twisted:
Om jag hade haft den lastbilen efter mig på sättet som visas i filmen hade jag ringt upp åkeriägaren och frågat vad de håller på med. Det är fullt möjligt att släpet är utlånat, men ägaren har inte fler än att han i så fall vet till vem. Sådan återkoppling kan förhoppningsvis leda till att föraren håller bättre avstånd i framtiden.
Lövet skrev:Förstår inte heller varför du måste åka omkring och göra som du gör. Du kommer råka illa ut till slut på grund av ditt blinkande och bromsande. Till slut möter du fel person. Det spelar ingen roll att du har "rätt".Nej akta sig för lastbilar. Sen vet man ju heller inte vad det är för människor i personbilar. Kan ju bli knivskuren/skjuten mm
Har själv blivit nära mosad i en rondell av en lastbilschaffis som blev sur när jag tutade på honom (han åkte ut rakt framför så jag fick tvärnita i rondellen) och då klämde han in mig i kanten på insidan. Det var inte kul alls. Mot en lastbil har man inget att sätta emot.
Volvo går dåligt så det gör[…]
Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]