Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
VolvoB20: Må så vara, men Audi torde väl nästan vara de enda på marknaden som håller kvar det röda? Jag minns inte senast jag såg någon annan modell ha det. Så i det avseendet anser jag en mer neutral/mjukare färg vara ett bättre alternativ men framförallt: snyggare.
Jag har kommit på mig själv både en och tio gånger leta efter bandaren i relativt ny Audi pga de röda dioderna. Hujedamig. :D
av BennyL
apersson850 skrev:Som kuriosa kan nämnas att VW en gång i tiden fick dispens för att använda gul helljusindikering. Man såg att det var intressant att gå över till lysdioder helt och håller, istället för glödlampor, i instrumenteringen. Men då gick det inte att göra blå dioder till något vettigt pris, om ens alls.
Dock kom det fram blå dioder innan VW hann sätta de gula i produktion, så dispensen utnyttjades aldrig.

Varsågod till lysdiodsintresserade historienörden (eller om det nu var tvärtom)!
Vill påstå att jag hade gul diod till Helljuset på min Golf I...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
grillchips skrev:VolvoB20: Må så vara, men Audi torde väl nästan vara de enda på marknaden som håller kvar det röda? Jag minns inte senast jag såg någon annan modell ha det. Så i det avseendet anser jag en mer neutral/mjukare färg vara ett bättre alternativ men framförallt: snyggare.
Jag har kommit på mig själv både en och tio gånger leta efter bandaren i relativt ny Audi pga de röda dioderna. Hujedamig. :D
Många snyggare färger finns det. Men funktionellt är det. Speciellt om man kör långt på natten i områden där det är väldigt mörkt.

Du får köpa en Merca, där kan man välja mellan 64 olika färger i belysningen.
Användarvisningsbild
av apersson850
BennyL skrev:Vill påstå att jag hade gul diod till Helljuset på min Golf I...
Jaså kom det verkligen in? Jag har bara sett med blå, så jag har fått uppfattningen att det aldrig blev några gula. Men då kanske någon årsmodell hann ut.

För övrigt klankade jag inte på TS, jag undrade. Jag kunde skrivit att jag tyckte det verkade idiotiskt, för det gjorde jag, men det skrev jag inte.
av least
VolvoB20 skrev: Många snyggare färger finns det. Men funktionellt är det. Speciellt om man kör långt på natten i områden där det är väldigt mörkt.

Du får köpa en Merca, där kan man välja mellan 64 olika färger i belysningen.
Snålt av Mercedes, RGB-dioder kan visa bra många flera nyanser.
Tänk om jag vill ha en nyans som inte finns standard? Ska jag då behöva köpa Elegance Soft Lightning-paketet som ger 16,7 miljoner nyanser?
SKAM! ;)
Användarvisningsbild
av apersson850
Japp! Och det får förstås vissa oönskade sidoeffekter, som kraftigt oväsen i bilen (Lightning = blixt och åska). Men det får man ta, för Soft Lighting får man bara som en del av Spezial Komfort Pakete, som även innehåller kylanläggning med automatisk drinkblandare i baksätet, samt IoT-funktionalitet för automatisk beställning och leverans "in-car" av groggvirke och övriga tillbehör. Till det facila priset av 6218.
Euro.

Jag borde nog gå hem från jobbet nu... :shock:
av least
Hmm, nära på 60 tusen för detta paketet. Det känns nog som att det är värt det trots allt! Groggvirke går ju alltid åt menar jag!
av OssianF
Fått den blå larmdioden. Snabbt och enkelt. Fungerade direkt. Starkt och bra blått blinkande ljus. Dock fanns ingen liten plasthätta över dioden. Den sticker naken ut ur enheten. Syns dock inte om man inte går riktigt nära och detaljstuderar. Nöjd!
Användarvisningsbild
av grillchips
Ossian: Ja precis, avsaknaden av hättan har gjort att jag hoppade över att byta till blå diod i min bil. Det såg alldeles för billigt ut, MEN det är ju tur att man kan tycka olika om saker! :)
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]