- lör 16 jun 2007, 22:52
Så här blir det:
"Ytterligare en anledning (jag såg i den video uppfinnaren/utvecklaren Jack) kan vara att 10% bränsleförbättring, skall matchas mot en 30%-ig säsongsvariation i bäransleförbrukning.
ex. testar man från jan-juli ser man alltid en förbättring (oavsett MPGCAps). testar man juli - febr ser man alltid en försämring av bränsleförbrukningen (oavsett MPGCaps).
Man måste alltså jämföra ett helt års säsongsförbrukning med och utan MPGCaps, för att se 10% förbättringen i dom "normala" 30%-iga variationerna.
Alltså
Jan-juli normalt 30% mindre förbrukning
Juli-Jan normalt 30% större förbrukning
Med MPGCaps
Jan-Juli 40% mindre (=10% mindre än utan MPGCaps)
Juli-Jan 20% mer (=10% mindre än utan MPGCAps)"
Sammanfattat: Besparingen upp till 100:-/tankning finns där till 100%
10% är inte "dolda" utan förbättrar hela tiden dom 30%iga variationerna i positiv besparande riktning, sommar som vinter.
Mvh /B
igelkottar skrev: Med den variationen under sesongerna så kan man knappast säga attOk, tänkte att jag inte skulle behöva ta hela texten (från tidigare inlägg)
det piller du säljer skulle vara så bra, det faller ju innom ramen.
Så här blir det:
"Ytterligare en anledning (jag såg i den video uppfinnaren/utvecklaren Jack) kan vara att 10% bränsleförbättring, skall matchas mot en 30%-ig säsongsvariation i bäransleförbrukning.
ex. testar man från jan-juli ser man alltid en förbättring (oavsett MPGCAps). testar man juli - febr ser man alltid en försämring av bränsleförbrukningen (oavsett MPGCaps).
Man måste alltså jämföra ett helt års säsongsförbrukning med och utan MPGCaps, för att se 10% förbättringen i dom "normala" 30%-iga variationerna.
Alltså
Jan-juli normalt 30% mindre förbrukning
Juli-Jan normalt 30% större förbrukning
Med MPGCaps
Jan-Juli 40% mindre (=10% mindre än utan MPGCaps)
Juli-Jan 20% mer (=10% mindre än utan MPGCAps)"
Sammanfattat: Besparingen upp till 100:-/tankning finns där till 100%
10% är inte "dolda" utan förbättrar hela tiden dom 30%iga variationerna i positiv besparande riktning, sommar som vinter.
Mvh /B