Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

I måndags så kraschade några av mina anställda. När jag skulle få dit bärgare så hade jag inte registreringsnumret och bärgningsföretaget vägrade att köra ut utan att få det -> bilen måste stå dumt till i ytterligare 45min innan jag hinner dit och få tag på registreringsnumret. Sen när bärgaren är på väg så ringer han för att höra vart bilen står, karln är riktigt nonchalant redan då.
När han sedan dyker upp så ser han att jag har en polsk anställd med mig och får för sig att det är han som äger bilen och säger "den där får betala kontant innan om jag ska flytta bilen".
Väl på skroten med bilen så får jag ett mycket ovänligt bemötande av ägaren av denna men jag tvingas lämna bilen där då jag inte kunde bekosta bärgare till ytterligare en skrot.

Sen idag kom droppen!

Vianor här i stan stänger under sommarsässongen kl.16:30. Detta är mycket tigth för mig att hinna så jag ringde dom för att höra om det gjorde något om jag kom strax före stängning och får då svaret "jaa, jag ska bara se om jag har några däck hemma". Vi konstaterar att han har de däcken jag vill ha så då ställer jag in mig på att försöka hinna dit till kl.16 men i värsta fall senast kl.16:20, senare än så ville jag inte att dom skulle behöva börja på en bil.

hinner dit till 16:17 och vill alltså köpa däck för 2400kr stycket inkl monteringskostnad och får då höra "på en kvart hinner du ju inte ens köra in bilen, du får komma tillbaka imorgon".
Hur tusan tänker man? dom satt tre grabbar där och hade säkerligen hunnit fixa det hela på 20minuter och då fått jobba över 7 hela minuter, företaget hade fått in många sköna kulor och dom hade precis som senast haft mig som så pass nöjd kund att jag inte funderade på att välja en firma som stänger kl.18.

Satsar på att hinna in nere i Uppsala imorgon istället.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Man blir ju f*n helt j***a mörkrädd över hur dålig konkurrens det verkar finnas med den j***a attityden, lider med dig (HMM)
av axet
:D :D

hahaha !

Detta var väl dagens i-landsproblem!
Användarvisningsbild
av Brainy
axet skrev::D :D

hahaha !

Detta var väl dagens i-landsproblem!
Jo tyvärr finns det dom som anser att kunden kommer även om man är otrevlig, jag tycker detta borde vara ett större problem i ett u-land där konkurrensen inte är lika stor...

Vill du lägga pengar där du får ett nonchalant beteende så gör det. Hade däckverkstan skött det på ett snyggt sätt så hade jag gärna kommit tillbaka idag...
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Hhm, faktum är att i ett U-land så hade du fått f-n så mycket bättre service...Varför? Jo, därför att de vill/behöver ha dina surt förvärvade slantar & beter sig just så som en firma ska bete sig gentemot kund. De vill oxå ha dig som repeat customer dvs att du åker till dem nästa gång det blir dax att byta däck.

Slutar f-n aldrig att förvånas över att man gång på gång möts av nonchalant beteende från så många näringsidkare i Sverige. Jag har slutat att "komma med mössan i hand" som verkar förväntas....liksom att man ska vara glad/tacksam att man får komma dit!?!? Helt åt h-e fel! Jag röstar med fötterna (plånboken) & vänder på klacken direkt..... fortsätter att leta tills jag finner ett företag som behandlar mig (kunden) så som jag förtjänar att bli behandlad. De ska inte få mina pengar utan att jobba för det.

Tack vare brist på konkurrens & att så många företag därför inte behöver slåss om kunderna.... innebär för oss kunder att vi utsätts för ovanstående dilemma.

Så, ska vi sluta kräva top notch service? Nix !
Tack vare Siter som Jagrullar.se (som har såpass många medlemmar) så kan vi faktiskt till viss del påverka företag inriktade på att ta hand om våra älskade bilar..... helt enkelt genom att visa på ris & ros & dela med oss av bra & dåliga erfarenheter som kan gynna/hjälpa andra medlemmar.... DETTA kan & kommer på sikt att bli mer & mer verkningsfullt ju större Jagrullar.se blir.
Användarvisningsbild
av Brainy
Bra, då är vi två, krävs bara drygt 9miljoner till så kanske vi får den service vi begär :wink:

Ska även tillägga att hade han sagt något i stil med "Tyvärr så kommer det innebära att jag måste stanna kvar fem minuter efter stängning och det har jag inte tid med idag då jag har en tid att passa" så hade jag svalt det. Sättet man säger saker på gör mycket!

Sitter förresten Nokian Hakka på kärran nu, hoppas på regn så jag får testa om dom duger :D

mvh
Anders
av jbl
Kanon däck har nya sådana på min XC.
av snusarn
Jag har en gång fått känna på riktig service.

Jag hade kört typ 10 mil med en släpkärra långt ut i obygden kom till en liten byhåla , då gick framhjulslagret gick inte att köra framåt fick backa runt 300m till en liten bensinmack (dock utan släp) då va klockan runt 15 på en fredag macken stängde vid 17 jag fick låna en domkraft , (då viste jag ju inte vad som va fel) när kl då blev 17 och bilen stod där halvt nerplockad säger mackägaren att vi tar in den i hallen så kan den stå där över helgen Hmm... jag har bara 10 mil hem med ett hyrsläp .
Han skall bara kolla upp en grej , kommer tillbaka med ett nytt hjullager i näven och säger nu fixar vi det här , efter 2 tim va det klart.
erbjöd han 1000 men han tog bara emot 500 .
Detta kallar jag att vara service minded.
Användarvisningsbild
av Brainy
Skönt att höra att hoppet finns kvar :)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Micke_vb
Bra service är ju hela tiden en avvägning, det får ju inte övergå till dumhet. Jag menar först låna ut domkraft (och kanske andra verktyg) i två timmar och sedan stanna två timmar efter stängning och byta hjullager och sedan "bara" ta 500 spänn för det. Det är ju knappt täckning för lagret.. Jag skulle inte kalla det för service minded, jag skulle kalla det för "början till nedläggning eller konkurs" Och ja, jag läste att det var i en byhåla och han hade säkert inga kostnader för lokal och annat, men det är inget man kan förutsätta så jag tycker i alla fall att det är omdömeslöst och ett bra exempel på dåligt företagande...
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]