Moderator: Moderatorer

Bokat service! 100 mil kvar. 3500 + bromsbelägg den här gången. Sen är det dags för skatt och besiktning och sen nya sommardäck om den inte är utbytt. Billigt med bil.
Blev en utvändig tvätt idag + avspolning av mattan vid förarplatsen. Nu är den representabel nog inför tisdag eftermiddag, då den ska lämnas in och få en ny framskärm. De behöver visst ha den en vecka...
Igår blev det en del. Det vankades Skoklosterträff och senare på dagen Baked Societys gigantiska träff på Ikeaparkeringen i Barkarby.
Därför behövde ju bilen spolas av rejält och gnuggas på, så den fick sig detta. Hinkade i en full tank och senare passade jag på att montera solglasögonfacket som legat och drällt alldeles för länge. Blev bra, lagom nu när solen börjar stå sådär jobbigt lågt.

Så först en Volvo exclusive-träff och sedan en blandad träff med tusentals bilar från hela landet. Jag tog... två bilder.

Bild

Bild
(Jag måste verkligen ha en V90, inget snack)
grillchips skrev:Igår blev det en del. Det vankades Skoklosterträff och senare på dagen Baked Societys gigantiska träff på Ikeaparkeringen i Barkarby.
Därför behövde ju bilen spolas av rejält och gnuggas på, så den fick sig detta. Hinkade i en full tank och senare passade jag på att montera solglasögonfacket som legat och drällt alldeles för länge. Blev bra, lagom nu när solen börjar stå sådär jobbigt lågt.

Så först en Volvo exclusive-träff och sedan en blandad träff med tusentals bilar från hela landet. Jag tog... två bilder.

Bild

Bild
(Jag måste verkligen ha en V90, inget snack)
Jag får en stark association till en sån här när jag ser truten på s/v90 modellerna.
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (26.23 KiB) Visad 28739 gånger
Idag har jag hämtat ut min bil från en rejäl spaweekend (började i fredagsmorse och avslutades idag innan fem) notan blev väl lite väl schysst men ändå.. :)

Numera har kärran en fungerande handbroms, backar bytta och vajrar smörjda..
helljusen rätt inställda (kvällstid så tittade höger snett upp och vänster snett ner haha)
hade ett läckage från styrservon, köpte ett knasigt rör på volvo men visade sig vara ett rör från ena sidan till andra, som volvo inte ens har som reservdel, dom sa bara byt hela styrväxeln, icke sa min meck och gjorde ett åt mig, så det uppskattades och blev billigare :)
samt kärran fick sig en 4hjulsinställning, mina vinklar var åt helvete rent ut sagt..

fram börvärde : +0.4 jag hade Vänster -1.8 Höger -3.7
bak börvärde : +0.7 jag hade vänster +1.8 höger -1.6

så himla skönt och fått det inställt, bilen blev bra mycket lugnare på vägen..
och nu lär mina vinterdäck se fina ut, då jag absolut måste köpa nya sommardäck till nästa år..
tur 19 är billigt :P (haha)
Exyzäta skrev: Jag får en stark association till en sån här när jag ser truten på s/v90 modellerna.
Den är ju pangsnygg! ;)
  • 1
  • 629
  • 630
  • 631
  • 632
  • 633
  • 1912
Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]