NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan du ge lite mer info om installationen? Vad behöver man för verktyg? Är det "plug-and-play" eller måste man klippa kablar? Spelar Parrot-modulen direkt till högtalarna, eller går man via originalradions förstärkare?
HenrikL skrev:Kan du ge lite mer info om installationen? Vad behöver man för verktyg? Är det "plug-and-play" eller måste man klippa kablar? Spelar Parrot-modulen direkt till högtalarna, eller går man via originalradions förstärkare?
Jag tog tyvärr inte så mycket bilder på själva installationen, men har någon där mittkonsolen är avmonterad. Men det var inget klippa kablar, utan ren "plug and play". Man behöver som nämnt tidigare en ISO-kabel för att Parriot:en ska passa till stereo/förstärkare, litet verktyg för att "bända" upp lite interiördelar samt en torx-skruvmejsel för att få av mittkonsolen. Man kan se det som att Parrot kopplas mellan vanliga stereon/förstärkare och bilens högtalare. Så oavsett om vanliga stereon är på eller av så spelas det ljud ur högtalarna när man är ansluten till Parrot med någon enhet. Parrot reagerar direkt när den upptäcker att någon källa vill spela upp ljud och slår in och "kopplar bort" vanliga stereon, och när ljudkällan pausar eller koppas ifrån går ljudet direkt över till vanliga stereon.
HenrikL skrev:Tackar!

Ryms Parrot-modulen inne i mittkonsolen?

Hur är ljudkvaliteten när det är Parrot-modulen som agerar förstärkare till bilens högtalare?
Yes! Jag tryckte in allting bakom konsolen och displayen. Enda som behövde gå utanför och längs baksidan av konsolen var 12V-sladden som går till cigg-uttaget.

Ljudkvaliteten är väldigt bra. Har du en equalizer på ljudkällan så får man det ännu bättre. Hade en rutten FM-sändare innan så skillnaden är enorm!
Bilagor
20160909_183115.jpg
20160909_183115.jpg (472.32 KiB) Visad 401 gånger
20160909_182627.jpg
20160909_182627.jpg (474.13 KiB) Visad 399 gånger
lindvalll skrev:Yes! Jag tryckte in allting bakom konsolen och displayen. Enda som behövde gå utanför och längs baksidan av konsolen var 12V-sladden som går till cigg-uttaget.
Så du kör extern strömförsörjning. Kan man inte få 12V från befintliga kablar?
HenrikL skrev:
lindvalll skrev:Yes! Jag tryckte in allting bakom konsolen och displayen. Enda som behövde gå utanför och längs baksidan av konsolen var 12V-sladden som går till cigg-uttaget.
Så du kör extern strömförsörjning. Kan man inte få 12V från befintliga kablar?
Det låter jag vara osagt. Isåfall får man nog skarva in sig på någon kabel där bak som är 12V. Ingen kunskap om vilken/vilka det skulle vara, så använde det som iso-kabeln tillhandahöll vilket i mitt fall då var en sladd som kopplades in bakom cigguttaget vid växelspaken.

Sonens bil har blivit extremt svårstartad oc[…]

EX60

Ett tips för den som vill kika irl och har v&[…]

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]