Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Corfixen
Har letat men tycks inte kunna hitta några andra sänkningsfjädrar än H&R till S60 2011-, som dessutom sänker mer än 30-35mm...

Så, min fråga är om nån här har testat H&Rs bensinfjädrar på en dieselbil? Bilen i fråga är en S60 R-Design D4 VEA 2015. Är ny inom Volvo och har endast kört Saab tidigare, men där vet jag att vissa använde bensinfjädrar på sina dieselbilar (9-3 08-) för att få ner dom lite till.

http://www.bilmodecenter.se/volvo/s60-f ... kningssats

Tycker H&Rs 30-35mm känns lite klent, speciellt när man har R-Designs chassi som sänker 15mm, så blir endast 15-20mm sänkt mot vad jag har idag. Fjädrar som sänker 40-45mm hade vart det bästa, men hittar inga.

Coils är tyvärr inget alternativ för mig av olika anledningar.
av Corfixen
Perra83 skrev:Originalsänkningen på R-Design är rätt lagom. Ytterligare 15-20mm skulle se bra ut. Lägre är inte snyggt när halva däcket göms i hjulhuset.
Tycker den är alldeles för hög original och snyggt är det inte. Gillar inte heller när hela däcket försvinner in bakom skärmkanten, men vad jag sett utifrån bilder på S60/V60 med H&R 30mm sänkningssats så tror jag att ytterligare ca 10mm hade gjort gott...
av Rudolfs
Här har du bild på min gamla V60 med standard chassi och H&R sänkfjädrar.

Bild
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]