Moderator: Moderatorer

Håller med tidigare inlägg, jag är på andra uppsättningen Hakka på min V50, underbara däck! :-)-)
Första försöket med BBV Foam Lance. Det kanske kan tyckas att detta är ett onödigt steg i tvättandet, men blev imponerade av hur effektivt det var trots att det bara är en förtvätt. För att göra det ekonomiskt blandade jag 2dl av biltemas högtrycksschampo i 1L-behållaren (5 kr). Det finns säkert bättre medel som skummar mer.
Skum2.jpg
Skum2.jpg (1.03 MiB) Visad 3250 gånger
Snyggt där!!
Tvättar med BBV foam lance jag med. Det är absolut inte onödigt. Finns mängder med olika medel att blanda i. Gött när det är som raklödder på bilen då vet man att flugorna nästan rinner av sedan.
Har provat lite med Chemical Guys Honeydew Snow Foam och lite BBV Arti green. Fungerar finfint och luktar gott. Arti+ och Arti green fungerar bra det med. Luktar gott det med.
I dag har bilen fått påmontert nye dørlister. De som kom med bilen hadde begynt å løsne. Kjent problem på XC70, så garantien fikset biffen. :)
Dørlister.jpg
Dørlister.jpg (408.73 KiB) Visad 3232 gånger
Tvättat bilen och bytt till LED i regskyltsbelysning. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, helvete vilket lyft!

BildBild

Toning av rutor, var gör man det smidigt och billigt? (V60)

Skickat från min OnePlus 3
AndreasThn skrev:
svergie2 skrev: Toning av rutor, var gör man det smidigt och billigt? (V60)
Vart i Sverige finns du?
Med tanke på regskyltshållaren rekommenderar jag Bilfix i Sollebrunn.
Blir lite långt, men tack för tipset. Hörde med Ditec, dom skulle ha 3500 kr för 7 rutor.

Skickat från min OnePlus 3
Senast redigerad av 1 svergie2, redigerad totalt 0 gånger.
Fortsatt kolla på ersättare till den. Jag är väldigt sugen på en annan bil men har väldigt svårt att komma fram till vilken. Inte ens storleksklass har jag bestämt. Har hittils provkört V40 D2, T3 och nya Astra. Igår fick jag provköra Mazda 3 och 6. Måste säga att jag verkligen gillade Mazda 6. Får väl se vart det bär av framöver. Suget för en V60 finns ju alltid där.
  • 1
  • 628
  • 629
  • 630
  • 631
  • 632
  • 1912
Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]