Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tobbe85
Har felkoder på 2 glödstift, cylinder 3 och 4.

Hur byter man och nåt speciellt att tänka på?
Vilka är cylinder 3 och 4 om man står framifrån?
av Ceska
Dem är rätt så sköra, så använd inte våld, moment nyckel är att föredra och det är ca 7 NM som ska drås med. Går inte med det moment värm upp motorn ordetligt och prova igen och vise versa.
Cylinder ordning borde vara från vänster till höger, om man står framför motorn, annars går att testa sig fram vilka är dåliga med multimetern och testa glödstifterna inte direkt på 12 V då på din motorn dem är 4,4-5V.
Användarvisningsbild
av Tobbe85
Ceska skrev:Dem är rätt så sköra, så använd inte våld, moment nyckel är att föredra och det är ca 7 NM som ska drås med. Går inte med det moment värm upp motorn ordetligt och prova igen och vise versa.
Cylinder ordning borde vara från vänster till höger, om man står framför motorn, annars går att testa sig fram vilka är dåliga med multimetern och testa glödstifterna inte direkt på 12 V då på din motorn dem är 4,4-5V.
Vad gör jag om jag drar av skiten då? kan bli dyrt... kanske lika bra att lämna till volvo?
av LarsS
Väcker en gammal tråd.

Tobbe. Hur blev det? Gjorde du det själv?

Jag har felkod på treans stift, och tänkte ta loss det och titta. Men jag får inte loss "glödstiftshatten". Vågar inte dra för hårt. Är det bara att dra?

/V70 2008

Testa, ha på den automatiska bromsen (den gr[…]

Har stött på det på annat fordon […]

Nästa elbil från Volvo?

Jag hade hoppats på en design närmare E[…]

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]