Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Göte
Är det någon i forumet som kört eller kör med T5, är accelerationen bra jämfört med D4 2wd? Undrar också om det värt att lägga pengar på polestar optimeringen på T5an.

Är försäkringsbolagen fortfarande allergiska mot ordet Turbo och har skyhöga försäkringskostnader på denna motor?
Användarvisningsbild
av Derank
Har väl aldrig varit någon större skillnad på flrsäkringskostnaden mellan motorerna på Volvo. Jag betalade 585sek i månaden på förra v70 in t4. Alla bilar har ju turbo idag
Användarvisningsbild
av MartinS
Min T6 AWD är billigare att försäkra än motsvarande D5 AWD...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Är ganska olika karaktär på motorerna såklart. T5 har lite bättre mos högre upp och gör att bilen inte känns så undermotoriserad som D4.
Hoppas du kan hitta en att provköra. Sen är det ju det där med bara framhjulsdrivet och mkt effekt.
av Göte
Om D4 känns undermotoriserad så undrar jag hur folk står ut med D3an. Men det känns som många nya bilar har klena motorer, har provkört Kia sportage och en Nissan quashai med små klena motorer och det var ingen höjdarupplevelse direkt.
Sportage är ju en rätt stor bil och med lilla motorn på 115HK blir det ingen raket direkt, med lite större diesel motor och automat så blir den rätt dyr, klart bättre att lägga lite extra på en xc60 d4 då som i allafall borde gå hyfsat bra.
Användarvisningsbild
av Derank
De fins ju motorer till alla smaker, de fins ju de som står ut med D2, själv körde jag 9dagar med min XC60 D4a innan den modifierades till 500/225, jag tycker D4an är en riktig slöhäck i XC60in.
av ansjo
Jag är supernöjd med min T5, men saknar AWD...idag hade jag nog beställt en T6 AWD då T5 inte har detta.
Var bor du, Göte?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Göte skrev:Nån som har erfarenhet av T5 och polestar? Är det värt pengarna för 7 hk?
Det är värt varenda krona reagerade på siffrorna jag med men du drar ifrån många ;)

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]