Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Undrar lite över hur man får loss innerdörren i bak på en 460 se
har tagit bort handtagen men jag undrar hur man får bort själva kransen runt öppningsanordningen i innerdörren är ju en svart plasthölse runt själva handtaget du drar i för att öppna dörren blir tokig snart måste få isär så jag får fast rutan då den har lossnat ifrån elhissen. kan ju inte tvätta bilen kommer ju in vatten.
Mvh Andreas
av Nortti
Står i haynes verkstadsbok, annars så skall man öppna själva dörröppnaren till max och föra in en skruvmejsel i dett stora hålet och bända lös "koppen" på inre sidan av dörrmekanismen.

Kunde sätta in en bild, men jag vet inte hur man gör!!
av greenhulken
Tack för tipsen men jag gjorde en sak i går jag åkte in til skroten och provade på en dörr som ja inte behövde vara rädd för att det skulle gå sönder något:D Så det är nu fixat men det kom fram att elhissmotorn var sönder som jag hade förväntat mig så nu måste man hitta en ny sådan också. Grrr
MVh Andreas
av Nortti
hade samma problem, men fick hjälp av grannen, detta innan jag hade köpt haynes!!!

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]