Moderator: Moderatorer
dissonans skrev:30 000 för 18 000 mil inklusive kamremsbyte är väl inte dyrt? Mindre än två kronor milen för service.Nej tycker inte jag heller. Länkade mest för att kanske några är intresserade att se. De som har lägst pris på service,har nog desto mer på reparationer,i listan
Lucif3r skrev:... Och jag böt kamrem, vattenpump, multirem, glykol, olja, tändstift och bränslefilter för ca2500 :roll:Hemma i garaget
wissel skrev:Lägger man dessutom på usla framvagnar på Volvo med ideliga spindelledsbyten, Bärarmar, Lamdasonder urusel P-bromskonstruktion, Gasspjäll(Historia) DIM problem !!!! Detaljer som "skulle" hålla bilen ut...vilket det gjorde fram till 70 talets slut.Nästan alla sakerna du nämner är ju typfel på just P2:orna. P3:orna har ofta elektrisk handbroms, inga fel på gasspjäll eller DIM och en bättre framvagn. Bakre bärarmsbussningarna brukar paja men det är väl det enda större typfelet jag kan komma att tänka på i sammanhanget. Haldex- och automatlådeolja är väl saker jag spontant kan komma att tänka på som inte är livstidsgrejer trots att de kallas det.
Bilia som skiter på såväl Volvo Cars som Volvoägare i gemen ja då får vi säkert någon krona till per mil....