Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snowie
Tycker den var skitsnygg :)
Tyvärr finns det ingen under 120gram ännu..
Användarvisningsbild
av grillchips
Gillade den också, men verkade inte alls snygg när den var nerlackad.
Två saker stör mig.
1: T5 AWD, släng in den på V90 också vafan! :x
2: Maple Brown, äntligen finns den att välja, men säg inte att den blir V90CC exklusiv? :x
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Om jag uppfattat saken rätt så finns inte någon möjlighet att får krom på listerna runt sidorutorna. Eventuellt hade en kromad list varit snyggare än blanksvart? Krom finns ju på vanliga V90 och även XC90 har kromad list.

Henry
av MTH
Big deal, ser ut som en V60 CC som svällt lite. Inte mycket kreativitet i den designen. I och för sig ser Audi A6 Allroad lika trist ut och det är ju där Volvo har ställt in siktet så knappast förvånande. Av de SPA-bilar som kommit ut har XC90 helt klart mest lyckad design. Såg en samlad bild av V70 XC, XC70 och XC70 II tillsammans med V90 CC på AMS och samtliga av de tre gamla ser bättre ut :D
Användarvisningsbild
av V9097
Nu har jag lekt lite med konfiguratorn, jag gillar utseendet bäst med 20" och Bright silver metallic.
Skärmklipp.JPG
Skärmklipp.JPG (88.49 KiB) Visad 500 gånger
av Norway
Jag vet inte helt hvad jag tycker om V90/v90CC, men det kan vara at jag har förväntat for mycke...
Men det er några ting jag tycker Volvo har missat på ved V90/V90CC:
- luftfjädring fram och bak, mest på V90CC
- att luftfjädring bak er extra (std. På Bmw och Merc.)
- att motorhuven inte er dragit helt fram til grillen, ref. XC90
- ingen elektrisk innstälning av ratten.
- att sportsratt inte kan fås med rattvärma.
av Anmg
Vad blandade reaktioner det är :)

Jag tycker faktiskt denna är snyggare än v90! Kändes mycket mer prisvärd än v90 men har nog med smaken att göra med.
Användarvisningsbild
av Derank
Begriper inte att man fortsätter med det där plastsmäcket runt hjulhusen, ser bedrövligt ut, har sett ut sådär i 2 decennier nu
av Linqid
Derank skrev:Begriper inte att man fortsätter med det där plastsmäcket runt hjulhusen, ser bedrövligt ut, har sett ut sådär i 2 decennier nu
Vilken tur att man kan välja! :)

Nedlackat finns som tillval.
Norway skrev:att motorhuven inte er dragit helt fram til grillen, ref. XC90
Det ser likadant ut på i princip alla "vanliga" bilar, det har tydligen med försäkringskrav att göra. Vid enklare olyckor i låg fart så får det inte vara för dyrt att byta fronten, vilket det lätt blir om det är "en enhet". XC90 och andra SUV:ar är högre och skadorna blir därför inte lika illa i låg fart.

Det var åtminstone så det förklarades i Auto Motor & Sport nyligen.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18
Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att moto[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling