Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Nu har jag tittat lite mera närgående på flera XC90, många med 2 st rostfläckar i takets framkant.
Om man sitter inne i bilen så tycks det vara i kanterna av det svarta fältet bakom backspegeln.
Trodde först det var stenskott men när jag nu ser flera XC90 med dessa
exakt placerade rostfläckar så är jag övertygad om att det sitter någonting under innertaket som ställer till det!
Någon som kan bringa klarhet i detta. Ni med denna bil, kolla om ni hittar liknande fläckar,
har renskrapat o målat på men det är nog bara en tillfällighetslösning känns det som.
Bilen det gäller är den i signaturen... :???:
av glock40sw
Har aldrig hört om saken och har ingen aning om orsaken .
Kollade förstås noga på min bil men kunde inte hitta något oroväckande ,fast min bil är ju några år yngre ,den är tillverkat under juni - 07 om jag mins rätt.
Användarvisningsbild
av wissel
glock40sw skrev:Har aldrig hört om saken och har ingen aning om orsaken .
Kollade förstås noga på min bil men kunde inte hitta något oroväckande ,fast min bil är ju några år yngre ,den är tillverkat under juni - 07 om jag mins rätt.
Vore bra med flera "Örnögon" på detta, nu vet jag ju inte om man kan bråka om en 13 år gammal bil men kanske bra att veta för ev. "ny bilköpare" att kolla?
Jag tänker då inte bråka men hålla koll, man kanske får "CÄB" vad det lider, XC90 Cab vore nåt det. :P

Jag byter elementet när jag ändå h[…]

Vad jag förstår så ser effektavgi[…]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]