Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Tob skrev:Vill man se bilder redan nu så såg jag precis att hemsidan redan ligger utlagd..
http://www.volvocars.com/se/bilar/model ... ss-country
Sajten är nere igen, var nog inte meningen at den skulle vara uppe redan :)
Tur man hann in o kika lite.
Användarvisningsbild
av V9097
W.A.P.E. skrev:
Tob skrev:Vill man se bilder redan nu så såg jag precis att hemsidan redan ligger utlagd..
http://www.volvocars.com/se/bilar/model ... ss-country
Sajten är nere igen, var nog inte meningen at den skulle vara uppe redan :)
Tur man hann in o kika lite.
AMS har lagt ut bilderna och lite text, ingen riktig fakta dock
http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... och-bilder
Användarvisningsbild
av V9097
Det är en T6 på bilderna, trevligt att det motoralternativet kommer. Jag tror det här blir en kanonbil, viss tveksamhet har ju funnits kring komfort och ljudnivå i vanliga V90, alla sådana tvivel lär ju försvinna med högre markfrigång. Designen funkar bättre än jag trodde, V90 ser riktigt snygg ut på styltor.

Det finns några detaljer jag inte är så förtjust i. Det i plasten ingjutna "CROSS COUNTRY" på bakre kofångaren ser lite billigt ut. Sen tycker jag att fälgarna ser lite fel ut på en CC; de är snygga i sig, men har alldeles för öppen design för en CC i mitt tycke. Hoppas andra alternativ kommer som ser lite mer robusta ut.

Det ska bli spännande att höra vad som sägs i den riktiga releasen. Drivlinor, priser, utrustning osv.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Förskräckligt ful, V90 gör sig inte bra i XC kostym. Det är något med proportionerna som inte stämmer, och för lite XC utseende på den tycker jag.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Då kan man pusta ut nu när man drar av sparkbyxorna och ska börja köra V90
av Djungelbrand
Inte ful men bara en för hög V90 med extra mycket ful plast. Förstår mig vekligen inte på CC-bilarna om man nu inte tvunget måste köra på det värsta skitvägarna.
av KrilleW
joel80 skrev:Blir man lurad av kamouflaget eller är bakluckan lite mindre vinklad?!

Min säljare sa det för några månader sen.. (Vilket ingen här på forumet trodde på..) men alltså.. jag tycker den ser lite rakare ut..

Nu när officiella bilder finns så får vi nog anse det bekräftat att det "ingen här på forumet trodde på" stämmer alldeles utmärkt. Eller vad säger du? ;)
av andreas202
Jag gillar hur dom inte har klätt in nederdelen av dörren utan har bara kvar listerna.
av Exyzäta
Djungelbrand skrev:Inte ful men bara en för hög V90 med extra mycket ful plast. Förstår mig vekligen inte på CC-bilarna om man nu inte tvunget måste köra på det värsta skitvägarna.
Alla plastdetaljerna som utgör CC-stuket går ju att få färgmatchade enligt info.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 18

Intressant, funkar dessa lampor på a[…]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak