...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Kräv mobilförbud nu! Idag höll jag på att stryka med. Det började med att en dåre körde på två filer och växlade fram och tillbaks mellan dessa. Jag fattade att idioten hade en mobil i örat och tog det lugnt. Plötsligt tvärnitar fanskapet och jag ställer mig på bromsen. Han kör in till vägren och jag är övertygad om att jag touchade honom och följer med. Jag slänger på varningsblinkers och kliver ur. Idioten har inte varningsblinkers.

Där sitter fanskapet och skrattar med mobilen i örat. När jag knackar på, hyschar han mig och pekar på mobilen. Jag är arg till bristningsgräns och sliter upp dörren och sliter mobilen ur hans hand och börjar skälla. Idioten har inte uppmärksammat någonting. Det konstiga är att bilen inte hade märken så "touchen" måste varit autobromsen som gick in och gjorde rycket.

Fy fan vad arg jag var. Det var en kille i 30 års åldern och när det gick upp för honom hur han betett sig var han ångerfull som fan. Det var tur för annars hade han inte fått tillbaks mobilen. Puh, fortfarande asförbannad. Sorry, var tvungen att skriva av mig. Ursäkta mitt språk.

Skickas från min iPad via Tapatalk
Vad jag hade gett för att få bevittna den situationen!! :D
Förvånande och lite glädjande att han i allafall visade ånger!
Robbi: Det låter lite festligt såhär i efterhand men förstår att det var en läskig situation. Jag bara väntade på att få läsa att du nitade honom medan han satt där och flabbade. :lol:
Användarvisningsbild
av Robbi
Ha ha, tro mig, jag var på väg men besinnade mig. Jag är trots allt en vuxen människa. Det blir en historia att berätta men känslan av att ställa sig på bromsen och se den andra bilen kommer närmare, är inget jag vill uppleva igen. Jag kommer härefter hålla ännu mer avstånd. Tur att jag satt i min Volvo.
, det känns säkert så här i efterhand.

Hade det inte vart för nummerplåtarna och att man kan spåras den vägen och råka ut för repressalier, typ åka dit för egenmäktigt förfarande, så hade det ju vart ganska smakfullt att bara hivat iväg snubbens mobil långt åt helvete in i skogen med kommentaren "han ringer senare men från en annan telefon".
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag tänkte en microsekund att stampa sönder den men det var senaste Iphone. När jag stängde ner samtalet så såg jag ett kvinnligt förnamn. Så jag kan nästan gissa samtalet, livsfarligt när man kör och att grabben nitar för att köra in till vägkanten tyder på att han någonstans insåg att han inte kunde fortsätta köra bil och ha kvar samtalet. Men, han såg inte ens att jag låg bakom och jag hade väl blivit skyldig om jag kört in i honom och det gjorde mig ännu mer förbannad. Det hade ju varit ord mot ord och han hade ju aldrig erkänt att han snackade i telefon.

Kan ju bli lite trött på folk som ligger så nära att man kan räkna stenskotten på extraljusen i backspegeln, och som blir förbannad på mig(!) när han får en dusch spolarvätska på sig >_>
Funkar inte spolarvätska kan det ju hända att du råkar vingla ut lite i vägrenen... tänk vilken otur om det då sprutar massor med grus bakom..
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag brukar smälla på dimljuset. Funkar ibland. Eller bromsa ofta så de tror att jag är en nervös jävel som likväl kan plötsligt bromsa in. Vad är det bästa sättet?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Beror ju på situation.. Är det i högerfältet eller på enfilig väg säger jag bara släpp gasen.. Rulla saktare och saktare till personen antingen kör om (om det går) eller fattar vinken och ökar avståndet. Mkt spännande att se hur långt ner i hastighet personen följer med.
  • 1
  • 364
  • 365
  • 366
  • 367
  • 368
  • 553
Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]

Amerikanare är de största exponenter[…]

Mitt lås hade kläggat ihop helt, s&arin[…]